[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

FlorideLux a deschis un magazin offline care permite clientilor sa faca plati cu mobilul dupa atingerea vitrinei

15 decembrie 2014

Prima florarie offline din Bucuresti a celor de la FlorideLux este un concept store 100% tehnologizat, dotat – in premiera pentru retailul clasic romanesc – cu o vitrina interactiva care le va permite clientilor sa interactioneze cu tot portofoliul FlorideLux, inclusiv cel online, direct din strada.

„Este ceva atipic sa regasesti intr-o florarie o vitrina interactiva, dar avem nevoie ca oamenii sa poata interactiona cu website-ul si din strada, prin simpla atingere a vitrinei, sa regaseasca foarte usor cele peste 5.000 de produse disponibile. Practic, prin simpla atingere poate alege produsul, completa datele de livrare si facturare, iar la final pe ecran i se va afisa un QR code care, prin scanare, il va trimite catre pagina securizata de plata a PayU, procesatorul nostru de plati online”, explica Marius Dosinescu, CEO-ul FlorideLux.

Acesta sustine ca motivul alegerii platii prin intermediul mobilului este dat de securitatea necesara la introducerea datelor cardului, urmand ca, in viitor, sa implementeze si portofele digitale care, prin simpla scanare, va procesa comanda fara a mai fi necesara reintroducerea datelor de card.

Reprezentantii florariei estimeaza o medie de circa 600 de clienti, lunar, pentru concept store-ul FlorideLux, preponderent femei – peste 60%, persoane active, cu venituri peste medie si varste intre 25 si 55 de ani.

„Cifra de afaceri in primul an de activitate va fi de aproximativ 150.000 euro, avand in vedere ca floraria va fi atat magazin, cat si centru de productie pentru comenzile online. Clientii vor avea la dispozitie o gama larga de produse, de la aranjamente florale, buchete, cadouri, flori la fir, pana la cadouri pentru casa si gradina”, a mai precizat Dosinescu.

Investitia de 25.000 de Euro in noua florarie ofline a plecat de la faptul ca, clientul bucurestean, prin comparatie cu cel din provincie, este mult mai grabit si mai greu de fidelizat, avand in vedere ca achizitioneaza flori in functie de timp si proximitate, atat din florariile clasice sau tarabe, cat si online. Statisticile FlorideLux arata ca in afacerea cu flori concurenta este acerba, numai in Bucuresti sunt peste 800 de tarabe cu flori si in jur de 200 de florarii.

„Piata bucuresteana este dificila, aglomerata, cu un mix atipic de cumparatori, intre cei traditionalisti, care tin la florarul lor dintotdeauna, si cei moderni, care sunt mereu in cautare de flori, buchete, plante si cadouri inedite.”, declara fondatorul FlorideLux.”Vorbim de o piata de aproape 40 de milioane euro, cumulata intre vanzarile zilnice si evenimente”.

Potrivit lui Dosinescu, cosul mediu de flori achizitionat offline, in Bucuresti, se ridica la 80 – 100 lei, fata de cel online, care este dublu, de 200 lei. Printre clientii FlorideLux se numara si cei medium-top, care cheltuiesc in medie 400 de lei pe flori, ajungand uneori si la 700 – 800 lei, in functie de perioadele de varf, de Craciun sau 1 – 8 Martie.

Cu o vechime de 10 ani pe piata romaneasca, grupul FlorideLux s-a extins si la nivel global, din iulie 2013, prin afilierea la 1800Flowers.com si alaturarea la cea mai mare retea de florarii din lume, Bloomnet, lucru care permite si livrarea rapida de buchete oriunde in lume. In iunie 2014, FlorideLux a atras in actionariat companiile Mediafax Group, una dintre cele mai importante companii media din Romania, si BAC Investment Banking, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de consultanta in fuziuni si achizitii. Acestea controleaza impreuna 35% din grupul FlorideLux.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?