[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Florariile online au inregistrat o scadere de 20% in 2012

7 februarie 2013

Desi parea infloritor, comertul online cu flori da primele semne de oboseala. Estimate la 3 mil. Euro anual, vanzarile online de flori au inregistrat o scadere de 20% in 2012. Vestea buna este ca aproape 80% dintre comenzile online de flori se platesc prin card.

Managerul grupului Floridelux considera ca piata a inregistrat o scadere de 20% in 2012. Este pentru prima oara cand un important grup de companii din segmentul online anunta scadere pe una dintre activitatile comertului electronic, respectiv vanzarea online de flori.

Marius Dosinescu, CEO-ul Floridelux, apreciaza ca „desi mediul online s-a bucurat de o crestere, piata per total a florariilor online a raportat o scadere destul de mare comparativ cu anii anteriori, cauzata in principal de puterea de cumparare, care a scazut foarte mult in anul trecut”.

In ciuda acestei evolutii negative a pietei in 2012, Grupul Floridelux si-a depasit totusi cu 11% volumul de vanzari propus si a inregistrat o cifra de afaceri de 500.000 Euro. Solutia la criza a fost efectuarea de noi investitii care au permis consolidarea grupului si reducerea costurilor din exploatare.

“In ciuda faptului ca, la inceputul anului trecut, mizam pe afaceri de 450.000 de euro si chiar daca mediul economic nu a fost tocmai favorabil business-ului nostru, am reusit sa ajungem la o cifra de afaceri de 0,5 milioane de euro in 2012. Practic, am avut un avans de 11%, pe o piata in scadere cu 20%”, a declarat Marius Dosinescu.

Oficialul companiei recunoaste ca investitiile realizate anul trecut in deschiderea unui nou punct de lucru, dar si in sistemul de management, care permite administrarea si conducerea intr-un mod mai usor a intregii afaceri, prin unificarea tuturor brandurilor din grup, au avut o contributie decisiva in obtinerea acestor rezultate financiare. Astfel, „dupa prima luna trecuta de la implementarea acestui sistem, grupul FlorideLux.ro a reusit sa reduca costurile de administrare si management cu pana la 5%”.

In materie de investitii, in 2012 a fost relansat FlorideLux.ro, prin oferirea utilizatorilor de smartphone a unei variante responsive (adaptata echipamentului mobil dupa care este accesat site-ul). De asemenea, „am reorientat puternic magazinul online CosurideLux.ro catre zona de B2B, ceea ce ne-a permis sa ne atingem targetul de 80.000 de euro, propus la momentul lansarii acestuia, si am relansat site-urile brazidecraciun.ro, brazi.ro, braziinghiveci.ro, braziartificiali.ro si decoratiunidecraciun.ro, in vederea pozitionarii ca lider pe fiecare segment al decoratiunilor si produselor dedicate Craciunului”, a mai precizat Marius Dosinescu.

Pentru acest an tinta de vanzari a grupului este de 600.000 Euro.

Managerul Grupului Floridelux estimeaza piata florariilor online la 3 milioane de euro, in marea majoritate fiind comert exclusiv online.

„In general, procentul de plata cu cardul a crescut de la 60% in anii anteriori la aproape 80% anul trecut. Insa vorbim de tranzactii de valori mici, tichet mediu de 200 lei. Cu plata prin banca se fac toate tranzactiile mari, comenzi de peste 1.000 lei”, a mai precizat Dosinescu.

FlorideLux.ro este un grup de e-commerce, activ pe piata din Romania din anul 2003. Acesta este format din 6 site-uri dedicate unor segmente de nisa respectiv: florilor premium (floridelux.ro) si cu target low-medium (florarie-flori.com), cosurilor cadou (cosuridelux.ro), brazilor de craciun (brazidecraciun.ro), aranjamentelor funerare (coroane.ro) si produselor/serviciilor specifice gradinaritului (gradinidelux.ro).

Update

Vânzările de anul acesta realizate de florăria online cu ocazia sărbătorii de Valentine’s Day vor atinge suma de 15.000 de euro. Acestea reprezintă circa 20% din valoarea comenzilor realizate în lunile de iarnă, după cum a menționat reprezentantul companiei.

Referitor la comportamentul de achiziție al românilor de Ziua Îndrăgostiților, CEO-ul magazinului online de flori spune că aceștia au început să se gândească din timp la această sărbătoare. Ca urmare a campaniilor puternice de marketing care promovează ziua de 14 februarie, pe site-ul FlorideLux.ro au fost plasate câteva comenzi chiar din 2012.

Un factor care a contribuit la acest lucru este și faptul că florăria online apelează, înainte de fiecare sărbătoare importantă, la o strategie de motivare a clienților prin campanii de discount-uri oferite comenzilor timpurii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?