Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intenționează să înființeze un magazin online pentru vânzarea produselor confiscate, a anunțat, vineri, președintele instituției, Dragoș Doroș. El a precizat că acesta va funcționa ca orice alt magazin online, însă produsele vor putea fi și licitate. „Pentru anumite produse, prețurile vor fi fixe, dar pentru altele prețul se va stabili prin licitație”, a explicat Doroș.
În prezent, Agenția Națională de Administrare Fiscală vinde, în magazinele sale din țară, produse diverse, de la camere video, care pot fi achiziționate cu 4.400 lei bucata, până la chiloți pentru care prețul este 3 lei/bucată, conform datelor instituției.
În București, la magazinul din strada Măriuca, Fiscul vinde bunuri confiscate în vederea valorificării acestora. În magazin se găsesc cercei, brățări sau lanțuri de argint și aur cu prețuri ce ajung până la 100 de lei, dar și produse alimentare precum arahide în ciocolată cu 5 lei și gumă de mestecat cu 8 bani bucata.
De asemenea, se mai vând teniși cu 4 lei bucata, pălării cu 2,5 lei, tricouri cu 5 lei, bluze cu 5 lei, fuste de damă cu 6 lei, foen de păr cu 1,95 lei bucata și bibelouri la același preț.
Conform reprezentanților instituției, când sunt stocuri mari de produse, acestea se vând la cantitate, iar pentru aceasta se organizează licitație.
Potrivit ANAF, valorificarea bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului se realizează în temeiul O.G. nr. 14/2007 pentru reglementarea modului și a condițiilor de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului, precum și a Normelor metodologice de aplicare a O.G. nr. 14/2007, aprobate prin H.G. nr. 731/2007.
Activitatea de valorificare a bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului cuprinde declararea bunurilor confiscate sau intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului de către deținători—organelor de valorificare, evaluarea de către o comisie de evaluare, valorificarea efectivă sau atribuirea cu titlu gratuit sau distrugerea sau restituirea.
Valorificarea se face utilizând una dintre următoarele metode: licitație publică, vânzare directă de la locul de depozitare sau de deținere, în regim de consignație, magazine proprii ale organelor de valorificare, burse de mărfuri.
Sursa: Agerpres
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: