[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Firmele fintech ataca deja piata transferurilor bancare din Romania cu servicii de tip Western Union dar pentru IMM-uri

7 iulie 2016

Tramonex a investit pana acum 1,5mil. de lire sterline pentru a dezvolta o platforma de plati internationale dedicate IMM-urilor care vor sa-si administreze tranzactiile la costuri reduse, folosind cele mai bune rate de curs valutar.

Desi la baza este o firma britanica, compania este o institutie de plata ce isi poate pasaporta licenta de operare la nivelul intregii UE. Opereaza deja in Franta, Spania, Germania si Olanda si intentioneaza sa se extinda si in Romania. Sunt prezenti si in afara Europei, in tari din Asia precum Singapore, unde reglementarea nu este necesara.

„Dupa criza din 2008-2009, cele mai multe dintre marile bancile internationale s-au retras din pietele emergente si s-au intors in pietele lor de origine. Pe piata romaneasca a fost cazul ABN Amro devenita ulterior RBS.  In acelasi timp s-au retras si din sectorul IMM  incercand sa se concentreze doar pe companiile mari. Ce vom incerca sa facem in Romania este sa oferim aceleasi serviciile pe care bancile mari le ofera companiilor mari insa pentru sectorul IMM, folosindu-ne de tehnologie.”, a declarat Amin Berraoui (foto), co-fondator al companiei.

„Noi suntem fintech si nu o banca, dar putem oferi aceleasi produse precum o banca prin intermediul tehnologiei. Suntem interesati de companiile mici care au activitati de import-export si trebuie sa-si transfere banii catre/ de la partenerul extern.”, a adaugat acesta.

De ce ar renunta un client la banca pentru a folosi serviciile Tramonex?

Doua sunt principalele argumente: clientul stie exact cat plateste, si pentru ce, iar costul este mai mic decat in cazul unui transfer international efectuat de o banca.

„Cand vorbim cu clientii, principalul motiv pentru care doresc o alternativa pentru un furnizor de servicii de plati este transparenta in preturi. Ceea ce oferim este un pachet, ceea ce inseamna transfeuri internationale care au in spate rate. Asta inseamna o rata de piata pe care clientul o vede in mod transparent si o marja adaugata la aceasta rata de piata pe care, de asemenea, clientul o vede in mod trasnparent.  Si atunci, de fiecare data cand se efectueaza o plata, un transfer international, clientul stie care este costul asociat acestei tranzactii. Bancile nu ofera aceasta transparenta.” spune Delia Cezar, reprezentantul Tramonex in Romania (si fost angajat RBS).

„Daca un client se duce la banca, va trebui sa plateasca pentru infrastructura, pentru persoanele care il deservesc pe diverse nivele de interactiune. Pentru ca banca inseamna o structura mare, greoaie, in care sunt implicate foarte multe departamente, nivele si functii de support care in final se reflecta in costul tranzactiei asociate clientului. Clientul are idee cam cat plateste dar nu va sti niciodata exact care este costul asociat fiecarei tranzactii.”

Pana in acest moment, 75% din ceea ce compania a cheltuit in dezvoltarea activitatii nu a insemnat personal sau sedii ci investitie in tehnologie. Astfel, firma are numai 20 de angajati desi este prezenta in 6 tari si isi poate permite sa ofere costuri mai mici fata de o banca. Practic, fiecare nou client atras nu mai contribuie la atingerea „break even-ului” ci direct la cresterea profitului.

De ce cred ca vor avea succes?

„In Romania sunt foarte multe banci prezente care ofera platforme pentru efectuarea tranzactiilor  efix, in principal, insa nu exista platforme care sa incorporeze plata cu efix-ul. In ceea ce priveste competitia cred ca nu s-a facut nimic semnificativ in piata romaneasca pentru companiile mici.”,  a declarat Delia Cezar.

In plus, chiar daca sunt o companie non-bancara, reprezentantii Tramonex cred ca problema increderii a fost rezolvata din moment ce institutia este reglementata de Autoritatea Financiara din Marea Britanie iar pe piata din Romania de catre Banca Nationala a Romaniei, care a aprobat desfasurarea activitatii ca institutie de plata.

Sursa: www.zf.ro

 

 

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?