Datele unui studiu comandat de compania fintech Mokka BNPL (Buy Now Pay Later) arată că, în 2022, procentul clienților care au făcut achiziții prin aplicațiile Mokka BNPL a crescut cu 211% comparativ cu anul anterior. De asemenea, valoarea totală a achizițiilor (GMV) realizate prin intermediul acestei modalități alternative de plată a înregistrat o creștere de 206% comparativ cu 2021.
„În mod cert, asistăm la o schimbare accelerată a profilului clienților magazinelor, a preferințelor acestora„, spune Alexandru Balaci, CEO Mokka România. „Pe de-o parte, cumpărătorii își doresc să acceseze rapid metode de plată flexibile și personalizate. Pe de altă parte, comerțul online a cunoscut o dezvoltare majoră, mai ales după pandemie, dar tendința se păstrează la fel de puternică. Tehnologia se dezvoltă rapid și, prin intermediul fintech-urilor, oferă instrumente de dezvoltare care nu pot fi neglijate, iar plățile în numerar cunosc un adevărat declin. În acest context, preferința clienților pentru Mokka BNPL este perfect justificată și cred că acesta este doar începutul unei transformări profunde în industria procesării de plăți„, explică CEO-ul companiei.
Datele studiului comandat de Mokka arată că utilizatorii acestui serviciu de plată sunt preponderent tineri cu vârste de la 23 la 40 de ani. În 2022, procentul clienților Mokka cu vârste sub 40 de ani a crescut cu 63%. Dintre aceștia, 70% sunt reprezentați de femei, iar restul de 30% dintre clienți sunt bărbați. De asemenea, procentul celor care au plătit în magazinele online cu Mokka a crescut anul trecut cu 52%, iar ponderea consumatorilor care au ales să folosească Mokka BNPL la achiziții și să revină apoi pentru alte cumpărături cu plată similară a crescut în 2022 cu 48%.
„Ne bucurăm că în 2022 Mokka BNPL și-a amplificat prezența pe toate canalele comerciale, fizice și online, din Europa Centrală și de Est„, spune Marius Costin, CEO regional Mokka. „Aceasta este confirmarea că oferim clienților noștri produse financiare inovatoare, care răspund întru totul exigențelor societății digitale„, mai spune reprezentantul regional al Mokka.
Studiul comandat de companie relevă că anul trecut produsul financiar cu cel mai mare succes al Mokka este cel care permite plata eșalonată în 30 de zile. Procentul celor care au apelat la această facilitate financiară a crescut în 2022 cu 51%.
Mokka este disponibil pentru comercianții din România pe toate canalele de vânzare (magazine online, fizice și aplicații mobile), clienții putand opta, în funcție de nevoile lor și de valoarea achiziției, pentru planuri de plată de la 30 de zile la 24 de luni.
Comercianți de top din România au integrat deja Mokka între opțiunile de plată alternativă. CCC, Reserved, Cropp, Mohito, House şi Sinsay, Irina Reisler, F64, Lensa, MegaDepot, lanțul de service-uri Rădăcini, Bmall și Humanic sunt unii dintre aceștia, la care se adaugă platforme populare de infrastructură pentru comerțul electronic precum Shopify, WordPress, Magento, OpenCart, Woocommerce, Merchant Pro și GoMag.
„Numărul retailerilor care oferă clienților opțiunea de plată Mokka BNPL este în creștere accelerată, cu atât mai mult cu cât beneficiile pentru clienți și comercianți sunt evidente. Clienții își doresc facilități de plată, mai ales în anumite perioade din an (de sărbători, în concedii, la început de an școlar sau pentru a profita din plin de reduceri), iar retailerii au în BNPL un instrument de loializare și promovare a ofertelor, care totodată ajută la creșterea semnificativă a valorii medii a coșului de cumpărături. Pe lângă aceste avantaje, comercianții au numeroase alte beneficii, dintre care mai amintesc doar creșterea ratei de conversie și scăderea ratei de abandon a comenzilor la check-out„, spune Alexandru Balaci.
_____________
Mokka este un serviciu de tip Buy Now Pay Later (Cumperi acum platesti mai tarziu), care operează în Polonia, România și Bulgaria, oferind soluții de finanțare BNPL online și offline pentru comercianți și consumatori.
Mokka a încheiat parteneriate cu peste 1500 de retaileri de top din regiune, din cele mai populare categorii, precum modă, încălțăminte, articole pentru copii, electronice, bijuterii, mobilier, călătorii și are un portofoliu de peste 1 milion de consumatori înregistrați în Europa Centrală și de Est.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: