27 mai, 2011 – Raportul MasterCard Heart of Sports Commerce estimeaza ca finala dintre cele doua cluburi de fotbal de top din Europa valoreaza 369 milioane de euro – cu 17,5 milioane de euro in plus fata de anul trecut. Se asteapta ca aceasta a doua finala gazduita intr-o seara de sambata, sa genereze peste 52 de milioane de euro pentru Londra, avand in vedere ca aproximativ 110.000 de microbisti din Europa si din toata lumea vor veni in oras pentru meci. Echipa care va castiga finala UEFA Champions League de anul acesta se va bucura de un premiu record de aproximativ 126 milioane de euro, potrivit unui nou studiu comandat de MasterCard.
O serie de factori – printre care premiile in bani, cresterea valorii jucatorilor, sporirea drepturilor de difuzare a meciurilor la TV si cresterea notorietatii echipei – vor ajuta echipa invingatoare sa obtina un castig record, in timp ce echipa de pe locul al doilea va beneficia de un premiu estimat la 73 milioane de euro.
Impactul economic al finalei din 2011 a UEFA Champions League – principalii indicatori:
Profesorul Simon Chadwick, coordonatorul studiului, spune:
„FC Manchester United impotriva FC Barcelona este finala la care viseaza toti pasionatii de fotbal, mai ales ca aceste echipe din Anglia si Spania sunt doua dintre cele mai valoroase din lume. Ele vor castiga in total 200 milioane de euro, aceasta finala devenind cea mai profitabila din istoria UEFA Champions League.”
Inainte de Jocurile Olimpice de anul viitor si Jocurile Paralimpice, se preconizeaza ca Londra, capitala Angliei, va avea un castig de 52 milioane de euro, intrucat sambata seara fanii fotbalului vor viziona marea finala, cheltuind bani in baruri, cluburi, hoteluri, sau chiar pe stadionul Wembley.
Nu doar Londra va beneficia de impactul finalei de anul acesta a UEFA Champions League. Orasul clubului invingator ar putea castiga 18 milioane euro, datorita unei cresteri a turismului si cheltuielilor locale.
Finala UEFA Champions League va stimula, de asemenea, activitatea economica, dincolo de granitele Angliei si Spaniei. Economia Europei, pe scara larga, se asteapta sa fie impulsionata de un castig de aproximativ 100 milioane de euro, intrucat milioane de suporteri vor viziona meciul in baruri si isi vor cheltui banii pe bunuri de larg consum, in timp ce pariurile vor creste pe intreg continentul.
Conform studiului MasterCard, valoarea estimata a finalei UEFA Champions League de anul acesta va sparge toate recordurile economice si se datoreaza in mare parte celor doua echipe ramase in competitie.
Finala UEFA Champions League este disputata de doua dintre cele mai importante cluburi de sport din lume: FC Manchester United si FC Barcelona. Anul trecut, revista Forbes a desemnat Manchester United drept cea mai valoroasa marca sportiva din lume, in timp ce FC Barcelona a ocupat locul opt.
„Gazduirea finalei UEFA Champions League in Londra in acest an va consolida reputatia sa de oras al sporturilor”, spune profesorul Chadwick. „Economia Londrei generata de sport a crescut rapid in ultimii ani si estimam ca pana la sfarsitul acestui deceniu activitatile economice legate de sport vor valora pana la 3.500 de milioane de euro.”
Raportul apreciaza ca finala din acest an a UEFA Champions League va atrage un interes fara precedent din partea tarilor din America Latina. In total sunt 12 jucatori latino-americani in cele doua echipe finaliste. In plus, se considera ca 40% din populatia Americii Latine are origini spaniole, ceea ce inseamna ca interesul de pe continent va atinge noi recorduri anul acesta.
„Aceste considerente, coroborate cu dimensiunea populatiei si puterea unor economii ca Brazilia, ne indreptatesc sa credem ca impactul economic si comercial al finalei UEFA Champions League in America Latina va fi comparabil cu cel din Europa”, a spus profesorul Chadwick. „Prin urmare, impactul poate fi in valoare de pana la 100 de milioane de euro”, a mai spus el.
Evolutia impactului economic al finalelor UEFA Champions League din 2011/2010/2009
Impact | In 2011 | In 2010 | In 2009 |
Activitati asociate cu gazduirea finalei | 52 milioane de euro | 50 milioane de euro | 45 milioane de euro |
Castig pentru clubul de sport invingator | 126 milioane de euro | 120 milioane de euro | 110 milioane de euro |
Castig pentru orasul clubului care iese invingator | 18 milioane de euro | 17,5 milioane de euro | 15 milioane de euro |
Castig pentru clubul care pierde finala | 73 milioane de euro | 70 de milioane de euro | 65 milioane de euro |
Castig pentru economia europeana | 100 milioane de euro | 94 milioane de euro | 75 milioane de euro |
Impactul economic total al finalei UEFA Champions League | 369 milioane de euro | 351,5 milioane de euro | 310 milioane de euro |
Despre profesorul Chadwick
Profesorul Simon Chadwick este unul dintre expertii mondiali de business pe probleme de sport, sponsorizari si marketing in legatura cu evenimentele sportive. Profesorul Chadwick este directorul Centrului International de Business in domeniul sportului la Coventry University. Este editor si colaborator al mai multor ziare in segmentul marketingului sportiv, al sponsorizarilor, turismului si managementului.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: