Doar 4 din 10 români consideră că reușesc să își administreze eficient cheltuielile, potrivit rezultatelor sondajului „Provocările financiare ale românilor”, realizat de Reveal Marketing Research pentru Raiffeisen Bank*, la sfârșitul anului 2020. Printre regretele financiare ale românilor se numără cumpărăturile (37%) și investițiile (31%) făcute în momente nepotrivite.
Trei din cinci romani sunt nemultumiti de modul in care isi gestioneaza finantele. Sondajul a relevat ca romanii cred ca isi pot imbunatati modul de gestionare a banilor daca ar asculta podcast-uri de educatie financiara.
Potrivit sondajului despre obiceiurile financiare ale românilor, o treime dintre respondenți consideră atractivă ideea de a asculta emisiuni sub formă de podcast. Aproape patru din 10 români sunt de părere că un podcast este potrivit și foarte potrivit pentru subiecte ce țin de educație financiară.
Cel mai potrivit moment sau context pentru a asculta un podcast este atunci când fac diferite treburi prin casă (61%), când sunt în drum spre muncă (26%) sau la volan (24%). De aceea, timpul pe care l-ar aloca românii pentru a asculta un episod de podcast este între 40-60 de minute.
In piata sunt mai multe banci care au dezvoltat propriul podcast sau care finanteaza un anume podcast:
. Banca Transilvania – BT Talks cu Andi Moisescu
. ING Bank – Curios Lion cu Marian Hurducas
. Libra Internet Bank – To the moon and bank – podcastul „Antreprenori care inspira” cu Florin Rosoga
. Raiffeisen Bank – Money Chat podcast pe platforma Money Bistro, cu Andreea Remetan
. BCR – podcastul La bani marunti
Incepand cu luna martie din acest an, NOCASH a lansat propriul podcast pe RadioDa.ro, radio online dedicat diasporei. Sloganul emisiunii este „Bogatia se invata!” Asculta sfaturile expertilor in fiecare martie, de la 12,30.
____________
Studiul despre provocarile si obiceiurile financiare ale familiilor din Romania a fost realizat de compania Reveal Marketing Research la solicitarea Raiffeisen Bank, in al doilea an consecutiv, in perioada decembrie 2020-ianuarie 2021, si contine un element calitativ (interviuri in profunzime, cu persoane din mai multe segmente de varsta), cat si unul cantitativ (sondaj in randul romanilor din mediul urban care utilizeaza internetul). Sondajul a fost aplicat pe un esantion de 1000 de persoane, barbati si femei cu varsta intre 18-60 de ani, utilizatori de internet, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel national.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: