[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Fashion online: romanii cumpara seara tarziu, de pe dispozitive mobile

31 octombrie 2018

In primele nouă luni ale anului, peste 60% dintre comenzile efectuate de clienții din România au venit din platforma mobilă a Fashion Days, în creștere față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai importantă evoluție a fost înregistrată în Bulgaria, unde ponderea aplicației Fashion Days a crescut cu 10%, aproape 1 din 2 comenzi fiind plasată de pe un dispozitiv mobil.

La nivel regional, în perioada menționată, un client Fashion Days din România și Bulgaria a efectuat, în medie, 3 comenzi, în timp ce un client din Ungaria a plasat aproximativ 2,7 comenzi. O comandă a inclus în medie 2 produse, în România și Ungaria, iar în Bulgaria o medie de 1,75 produse.

Femeile sunt, în continuare, cele mai interesate de noile trenduri din fashion, astfel că includ, în medie, aproape 5 articole / comandă, de patru ori mai multe decât bărbații.

România și Ungaria preferă shopping-ul de seară
În ceea ce privește orele preferate pentru fashion shopping, acestea sunt diferite în funcție de platforma aleasă.
Astfel, în cazul aplicației Fashion Days, aproape una din 10 comenzi din România și Ungaria este plasată seara târziu. Ora de vârf pentru clienții din România este 22:00, iar pentru cei din Ungaria 23:00. În schimb, în cazul articolelor vestimentare comandate prin intermediul desktop-ului, clienții românii preferă ora 11:00, iar cei maghiari ora 23:00.
Clienții din Bulgaria sunt mai matinali, astfel că, atât în cazul aplicației cât și al opțiunii desktop, orele de vârf sunt 10:00 și, respectiv, 11:00.

Topul celor mai căutate produse este diferit, la nivel regional. Dacă în România și Bulgaria pe primul loc sunt ceasurile, clienții din Ungaria au căutat cel mai des genți. Pe locul doi s-au plasat rochiile, în România, sandalele, în Bulgaria și gecile, în Ungaria.

Un alt numitor comun al regiunii este și modalitatea de livrare a comenzilor, pe primul loc fiind serviciile de curierat. Totuși, alternativa ridicării personale a coletelor din Oficiile Poștale devine tot mai atractivă pentru clienții din România și Ungaria, în timp ce în Bulgaria a doua opțiune preferată este cea a livrării în punctele de ridicare ale curierilor.
De aceea, Fashion Days va extinde facilitatea de retur cu ocazia Black Friday.

„Am lansat deja returul în Poșta Română pentru clienții din București și Ilfov, iar rezultatele vorbesc de la sine. 25% dintre retururile din București și Ilfov au fost aduse de clienții noștri într-un Oficiu Poștal sau într-unul dintre cele 3 showroom-uri (Băneasa, Titan, Crângași), astfel că am decis extinderea acestei opțiuni la nivelul tuturor Oficiilor Poștale în care livrăm, din întreaga țară. Clienții noștri vor putea beneficia de acest serviciu chiar dinainte de cea mai mare zi de fashion shopping din an: Black Friday”, a declarat Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?