[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Fashion Days lanseaza un „consilier virtual” pentru a creste rata de conversie

17 mai 2017

Fashion Days introduce în premieră opțiunea Fit Finder, primul instrument care sugerează măsura potrivită pentru clienții care cumpără online obiecte vestimentare și încălțăminte. Fit Finder ajută clienții să se hotărască mai repede asupra produsului comandat, reduce procentul produselor eliminate din coș înainte de plasarea comenzii și crește rata de conversie.

Opțiunea a fost testată cu succes în ultimele luni, într-un proiect pilot și a inclus un număr limitat de produse. Începând cu luna aprilie, Fit Finder este accesibil clienților Fashion Days pentru produsele disponibile din categoriile de îmbrăcăminte și încălțăminte, prin versiunea de desktop a site-ului.

„Fit Finder este un diferențiator puternic în retailul de fashion online și introducerea acestuia în platforma Fashion Days face parte din strategia noastră de a veni în întâmpinarea clienților cu soluții personalizate pentru ca experiența lor de shopping să fie excelentă.

Această tehnologie simplifică modul în care clienții își aleg hainele și încălțămintea și poate fi privită chiar ca un consilier virtual. Pentru clienții Fashion Days este cel mai ușor acum să comande măsura potrivită și să se bucure de confortul shopping-ului online, fără să își facă griji că produsul pe care și-l doresc nu li se potrivește”, spune Robert Berza, General Manager Fashion Days.

Opțiunea a fost implementată la nivelul întregului site în urma rezultatelor proiectului pilot desfășurat în perioada decembrie 2016 – martie 2017, pe versiunea de desktop a platformei Fashion Days. În acest interval, rata de conversie pentru sesiunile de shopping ale clienților care utilizau Fit Finder pentru a-și afla măsura potrivită a fost mai mare cu aproximativ 10% față de situațiile în care instrumentul nu a fost folosit.

Din datele disponibile în perioada analizată, profilul clientului care a utilizat Fit Finder este orientat spre achiziție. Astfel, din totalul produselor adăugate în coș de clienții Fashion Days care au utilizat Fit Finder, doar 22,7% au fost eliminate înainte de finalizarea cumpărăturilor. În același timp, procentul de produse eliminate din coș înainte de finalizarea achiziției de către clienții care nu au utilizat acest tool a fost de 77,2%.

Interesul pentru completarea profilului a fost similar pentru femei și bărbați, 72% dintre femeile, respectiv 67% dintre bărbații care au primit recomandarea de a folosit Fit Finder au făcut-o.

„Ne așteptam ca femeile să arate mai mult interes pentru acest instrument și să își facă profilul pentru a primi recomandările Fit Finder, dar pe durata testelor pilot am observat că instrumentul a fost și mai util bărbaților, care au luat mai repede decizia de a cumpăra un produs,” spune Robert Berza.

În această perioadă, Fit Finder a fost utilizat cu precădere de clienții din București și Ilfov, urmați de cei din județele Cluj, Timiș, Constanța și Brașov.

Cum găsești măsura potrivită cu Fit Finder
Pentru a primi sugestii pentru măsura potrivită la haine și încălțăminte, clienții își pot crea în platforma Fashion Days un profil care cuprinde informații legate de vârstă, greutate, înălțime, forma siluetei, măsura pe care o poartă în mod obișnuit la încălțămintea de la anumite branduri. Pe baza acestor informații și în funcție de brandul ales, tool-ul le sugerează clienților măsura care a fost comandată cel mai des și cu cea mai mică rată de retur de persoane cu profile similare.

Recomandările Fit Finder sunt făcute pe baza unui algoritm de top în industria de fashion, care analizează informații de la peste 15.000 de branduri internaționale și 250 de milioane de date de achiziții și retururi plasate la nivel global. Algoritmul se bazează și pe analiza detaliată a potrivirii între branduri pentru 10 milioane de obiecte vestimentare și de încălțăminte, pentru a oferi cele mai precise recomandări.

Fashion Days oferă gratuit serviciile de livrare (in doua zile – pentru comenzi de minim 100 Lei) și retur, clienții putand achiziționa produsele prin aplicația mobilă avand chiar posibilitatea introducerii articolelor favorite în „wishlist”. De asemenea, clienții pot plăti  prin opțiunea Pay by Click ce salvează datele cardului pentru a efectua instant plata comenzii sau pot alege opțiunile de plată în rate, disponibile cu partenerii bancari.

Fondată în 2009 de către antreprenori elvețieni, compania s-a extins rapid și operează în prezent în România, Bulgaria și Ungaria. Din 2015, Fashion Days este parte a grupului eMAG.

Taguri:
Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?