Fashion Days a înregistrat în 2016 în România o cifră de afaceri de 136 milioane de Lei în România, cu 29% mai mare față de anul precedent. Cumulat, veniturile Fashion Days în cele trei țări au crescut cu 17% până la 50,15 milioane de Euro comparativ cu anul anterior. Oficialii companiei spun că anul acesta businessul Fashion Days va creşte semnificativ, cu până la 50%, ceea ce ar însemna să încheie anul cu afaceri de circa 75 de milioane de euro în cele trei ţări (România, Bulgaria şi Ungaria) pe care activează.
Investițiile realizate în 2016 au fost direcționate în zona operațională, prin deschiderea unui depozit central cu o suprafață cu 50% mai mare față de cel anterior, în diversificarea portofoliului de produse, în noi servicii introduse pentru clienți (livrare și retur gratuite, wishlist), campanii de marketing și în lansarea unor noi versiuni ale aplicației mobile. Acestea au fost principalele motoare ale creșterii Fashion Days în 2016.
Pentru 2017, nivelul investițiilor Fashion Days va crește proporțional cu evoluția procentuală plănuită pentru acest an a business-ului, de 50%.
„Fashion Days este companie cu un potențial de creștere foarte mare și cu o traiectorie clară: prima destinație de shopping pentru clienții de fashion online… vom continua să investim în dezvoltarea sistemelor, a aplicației de mobil și în dezvoltarea gamei de produse cu branduri noi. Vrem să le oferim constant o experiență impecabilă de shopping”, spune Andrei Chirilă, Chief Marketing Officer Fashion Days.
În plus, colaborarea strânsă cu echipa eMAG va duce la accelerarea dezvoltării Fashion Days atât în România, cât și în țările vecine. “Scopul este să aducem împreună expertiza noastră în fashion retail și expertiza eMAG în e-commerce și tehnologie. Echipele Fashion Days și eMAG vor continua să lucreze împreună pentru dezvoltarea de noi oportunități de creștere pentru ambele platforme de brand. Brandul Fashion Days își păstrează identitatea și își consolidează poziția de lider pe piața pe fashion online printr-o creștere accelerată pe care o plănuim pentru anul 2017, a adăugat Andrei Chirilă.
Pentru cea de-a doua jumătate a anului, Fashion Days are în plan dezvoltarea unor versiuni noi ale aplicației, implementarea unei facilități de retur direct din contul clientului, conectarea prin rețelele sociale, un redesign al homepage-ului aplicației mobile și deschiderea de noi puncte de livrare împreună cu eMAG.
Cine sunt clienții Fashion Days, ce cumpără și cum
Femeile sunt cei mai activi cumpărători de haine, încălțăminte și accesorii. Din cei 4 milioane de membri Fashion Days din toate cele trei țări Fashion Days, 65% sunt femei. Interesant este că în ultimul an, publicul masculin a crescut cu zece procente.
În România, majoritatea clienților provin din orașele mari ale țării: București, Constanța, Timișoara, Cluj, Iași și Brașov. Mai în profunzime, publicul Fashion Days este eterogen, pasionat de stil, cu o viață activă, program încărcat, care accesează multiple surse de informație și shopping.
În ceea ce privește modalitatea de comandă, mobile-ul este prima opțiune în fashion, comenzile pe mobil atingând o creștere de peste 50% în prezent. De asemenea, clienții Fashion Days au investit mai mult în fashion, astfel că în ultimul an și jumătate valoarea coșului de cumpărături a înregistrat o creștere semnificativă: coșul mediu de cumpărături a ajuns la 340 Lei, în creștere cu 10% față de anul precedent.
Cu toate aceste rezultate, compania raportează pierderi încă de la înfiinţare, cele mai mari fiind înregistrate în anul 2011, când într-un semestru a marcat pierderi de 18 mil. lei (4,2 mil. euro). Retailerul nu reuşeşte să scape de pierderi, în primul semestru al anului trecut marcând pierderi cumulate de peste 9,4 milioane de lei (2 mil. euro), mai mari decât cele înregistrate pe tot parcursul anului 2015 (când pierderile au fost de circa 7,6 milioane de lei, adică 1,7 mil. euro), arată datele din bilanţul companiei citate de ZF.
Echipa Fashion Days numără în prezent aproximativ 500 angajați în cele 3 țări. 34% dintre angajați susțin zona operațională a business-ului, peste 15% au în grijă producția de conținut, iar restul se regăsesc în departamentele de Marketing, IT, Customer Service sau Commercial.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: