[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Executiv de multinationala: „Black Friday s-a pervertit – comertul bazat doar pe impulsul dat de reduceri nu este sanatos”

4 noiembrie 2016

Incet, incet, Black Friday  se transforma in Black Fridays. Sarbatoarea reducerilor ce trebuia sa se intample intr-o singura zi, se intinde acum pe durata a mai multe saptamani sau chiar luni. Unii retaileri o muta pur si simplu in alt anotimp: vezi Black Friday de primavara. Mai are Vinerea Neagra efectul scontat initial? Cat sa sanatos este un comert in care impulsul de cumparare este dat doar de reducere?

Ioan Mezei, fost executiv al Coca Cola in Rusia, dar care de circa 17 ani conduce operatiunile producatorului de motounelte agricole Stihl la nivel local, este de parere ca evenimentul Black Friday, pe care l-a sustinut in ultimii ani, prin negocieri cu distribuitorii Stihl la nivel local, s-a diluat si s-a transformat radical.

“S-a ajuns la fenomenul de <<everyday promotions>>. S-a abuzat de acest concept de Black Friday si s-a ajuns in asa fel incat ofertele sa nu mai fie atractive pentru clienti. Black Friday s-a pervertit! Am analizat cu atentie evolutia acestui concept si ce vad este ca ofertele s-au transformat in saptamani, chiar luni. Black Friday incepe sa se dilueze tot mai mult in Romania, iar un comert bazat doar pe impuls dat de reduceri nu este sanatos”, sustine Ioan Mezei (foto mai jos), directorul general Stihl Romania.

Invitat in cadrul evenimentului retailArena, organizat de catre wall-street.ro, Nadir Balasel, director adjunct la FAN Courier, sustine ca „nebunia de Black Friday incepe sa se stinga”, dupa ce a remarcat ca frenezia specifica acestei perioade scade considerabil.

„Cred ca aceasta nebunie de Black Friday se va stinge, nu mai este aceeasi frenezie. Poate si noi suntem mai bine pregatiti, poate si clientii au alte asteptari, dar vedem fenomenul altfel, isteria nu mai este la fel de accentuata. De exemplu, in primii ani retailerii promiteau inclusiv livrari in 24 de ore, in perioada Black Friday, un lucru efectiv imposibil. In primii ani am invatat sa mergem, in anii urmatori am invatat sa alergam si in continuare speram sa invatam sa zburam”, a declarat Nadir Balasel.

La randul sau, Mihai Patrascu, fondator si proprietar al magazinului online evoMAG.ro, desi sustine ca, in teorie, fenomenul Black Friday s-a diluat, sunt milioane de clienti care nu au fost implicati in anii trecut in hora reducerilor si abia asteapta perioada imediat umatoare.

“Black Friday este departe de a fi ajuns la apogeul sau. Sunt milioane de clienti care inca nu au avut ocazia sa simta fenomenul reducerilor de pe finalul de an. Black Friday este mai mult vazut drept o campanie online, iar impactul este din ce in ce mai mare. Faptul ca sunt retaileri care anunta campanii care vin in intampinarea Black Friday nu este cu nimic gresit – este doar o optiune de piata, pe care clientii o analizeaza si in care decid”, a precizat Mihai Patrascu.

Sursa: wall-street.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?