„Avem discutii pentru a iesi in alta tara, dar nu pot oferi acum mai multe detalii. Nu mai este o idee, este un proiect, care vizeaza patrunderea pe o alta piata din jurul nostru.”, a declarat intr-un interviu Mihai Patrascu, CEO evoMag. „La sfarsitul acestui an vom avea mai multe categorii de produse si probabil ca la inceputul anului viitor ar trebui sa fim prezenti in cel putin o tara, prin brandul propriu si nu achizitionari”.
Legat de procesul de extindere, Patrascu a mai precizat ca acesta va fi coordonat din Romania de o echipa care intelege foarte bine piata in care se va intra, fiind si vorbitori ai limbii din tara respectiva. „Vom avea in echipa noastra oameni care au mai facut asta pentru alti retaileri.”
In afara de extindere, managerul evoMag a mai vorbit si despre procesul de consolidare si specializare al pietei.
„Piata s-a consolidat, ceea ce nu este un lucru rau pentru ca ii da clientului posibilitatea de a alege de la cei mai profesionisti din piata. Ma bucura foarte mult consolidarea pentru ca ridica nivelul de profesionalism al pietei”.
Cresterea gradului de profesionalism in piata poate conduce si la rezolvarea unei probleme mai vechi: sporirea increderii in comertul online. „In continuare avem un procent destul de mic de comert online raportat la total retail”.
Cu toate acestea, cifrele evoMag arata o imbunatatire si accelarare pe zona de plati online in ultimii doi ani. Vorbind despre plata cu cardul, Patrascu spune ca aceasta „a evoluat foarte bine”.
„La noi s-a dublat ca procent in total comenzi. Noi avem 11% comert cu cardul la care se adauga alte 8% comenzi cu cardul in rate. In cele mai bune perioade ajungem undeva intre 15-18%. Ceea ce este enorm.”
Principala cauza a acestei evolutii o reprezinta in opinia managerului scaderea comisionului de interchange, survenita in decembrie 2015.
„La inceputul anului au scazut comisioanele foarte mult ceea ce ne-a incurajat sa investim. Plus ca acel comision ne sustine efortul pe care-l facem pentru a administra numerarul. Ceea ce este foarte ok. Chiar iti doresti ca (n.r. clientul) sa comande doar cu cardul.”
Un astfel de efort investitional s-a concretizat intr-o flota proprie de sapte masini cu care evoMag face distributia coletelor in Bucuresti. Patrascu spune ca evoMag este singurul magazin online care are flota proprie in Capitala, ceea ce este un factor diferentiator pentru ca a permis introducerea de noi servicii precum cel de livrare intr-o ora, pentru produsele din stocul propriu.
„Dincolo de preocuparea de a oferi preturi corecte am dezvoltat si servicii de livrare intr-o ora, in Bucuresti. Chiar daca serviciul presupune o taxa de 50 de lei, cateva sute de client pe luna prefera aceasta modalitate de livrare. Tot din stocul propriu avem serviciu de livrare in 3 ore. Un factor diferentator pe care noi il simtim este faptul ca suntem magazinul online care are flota proprie in Bucuresti. Rar mai folosim curieri.“, a mai precizat Patrascu.
In prezent, 64% din vanzarile companiei sunt in Bucuresti iar numarul de angajati se ridica la 70 si este in crestere, urmand noi angajari pe partea de logistica si manipulare marfa.
Patrascu este optimist pentru ce rezerva viitorul.
„Vom creste anul acesta cel putin cu procentul pe care industria il comunica in acest moment, estimarea fiind de 15-20%. Chiar daca nu putem estima valoarea pietei acum, probabil ca ne apropiem de 2 mld. euro.” Pe termen lung, in urmatorii 5 ani, managerul spune ca si-a propus un obiectiv ambitios: „vrem sa atingem 100 mil. Euro. pana in 2021”.
Proaspatul absolvent de MBA a facut cateva declaratii si despre importanta de a avea profit.
„Intotdeauna am fost profitabili. Fiind profitabil iti permiti sa investesti, sa faci lucrurile intr-o anumita directie, sa te gandesti pe termen lung”. Declaratia este interesanta din perspectiva faptului ca in piata sunt jucatori foarte mari, care gandesc pe termen lung dar care nu au inregistrat niciodata profit de la inceperea activitatii.
Sursa: www.wall-street.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: