România devine o piață de desfacere tot mai importantă pentru marii producători de IT&C, în ultimii doi ani aflându-se în compania țărilor dezvoltate. Astfel că produsele nou lansate ajung pe piața din România mult mai rapid, în tot mai multe cazuri, chiar în primul val de la momentul lansării, potrivit evoMAG.
Principalul factor pentru această stare de fapt este schimbarea comportamentului de consum al românilor, crede managerul evoMAG:
„Românii sunt consumatori de tehnologie. Își doresc și le face plăcere să aibă acces la noutățile din domeniu. Pentru că suntem într-un moment de creștere a consumului, marii producători de tehnologie încearcă să îl fructifice cât mai bine, astfel că investesc mai mult în România, alocă bugete mai mari pentru promovare, își comunică brandurile mai bine, lansează mai multe produse și fac lansările în România în același timp cu lansările internaționale, aduc produsele mai rapid în România și în stocuri mai mari”, spune Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG, menționând că acest context va genera pentru anul 2019 o creștere a pieței de eCommerce din România cu aproximativ 15%.
Cel mai recent exemplu privind rapiditatea cu care produsele nou lansate sunt disponibile în România este iPhone11. Anunțat pe 10 septembrie, a intrat imediat în România în sistem de precomandă, atât la operatorii telecom, cât și la retailerii online, iar primele livrări s-au făcut deja, începând cu 27 septembrie.
Mai rapid decât noile modele de iPhone au ajuns în România smartphone-urile lansate de Samsung – Galaxy S10 si Galaxy Note 10, aduse la noi în primul val, aceasta însemnând că România s-a aflat între primele țări din lume în care Samsung a adus noile telefoane.
La fel s-a întâmplat și în cazul smartphone-urilor Huawei P30 si Huawei P30 PRO, care au ajuns în România la o săptămână dupa lansarea internațională.
Telefoanele mobile nu sunt însă singurele dispozitive care ajung rapid în România. În ultima perioadă, producătorii au inclus România între țările cu mare apetit pentru gadget-uri, pe măsură ce a crescut interesul consumatorilor către zona de fitness, de nutriție, de stil de viață sănătoasă.
evoMAG este una dintre cele mai importante companii din industria de comerț electronic din România. Magazinul online comercializează peste 170.000 de produse din domeniile IT&C, electrocasnice, auto, de îngrijire personală, sport & fitness, asigurări şi produse destinate nou-născuților.
Vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane, evoMAG este o companie românească de familie, fondată în 2005, de Mihai Pătrașcu, care ocupă, în continuare, poziția de director general.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: