[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Evaziunea fiscala este principalul obstacol pentru cresterea vanzarilor de flori din mediul online

30 august 2011

30 august, 2011 – Administratorii de florarii considera ca vanzarile din mediul online ar fi cu mult mai mari daca nu s-ar lovi de evaziunea fiscala care incepe de la vanzatorii en-gross de flori. Peste 50% dintre acestia nu elibereaza facturi. Cu toate acestea, vanzarile online de flori din Romania vor ajunge, in acest an, la un total de aproximativ 1,2 milioane de euro, valoare relativ egala cu cea inregistrata anul trecut, potrivit estimarilor facute de www.florifrumoase.ro.

Din intreaga piata de flori din tara noastra, 8-10% este reprezentata de florariile online, potrivit sursei citate. ”Pentru acest an estimez o crestere de peste 30% a vanzarilor de flori online, in ciuda crizei financiare. Cele mai mari vanzari se inregistreaza in perioada 1-8 martie, de 14 februarie, precum si in pragul unor sarbatori importante, precum Craciunul, Pastele, Floriile, Sfanta Maria”, a declarat Gabriel Caloian, administratorul florariei.

“Vanzarile de flori ar putea fi si mai mari in mediul online daca nu ne-am lovi de evaziunea fiscala, care incepe de la depozitele de flori si se termina la distribuitorii de consumabile si accesorii pentru florarii”, a adaugat Gabriel Caloian.

Potrivit acestuia, peste 50% din vanzatorii en-gross de flori nu elibereaza facturi fiscale. ”Lipsa facturilor reprezinta o reala problema. Peste 80% dintre clientii nostri sunt persoane juridice, in special marile corporatii, deoarece vindem foarte multe aranjamente florale business. Bineinteles ca trebuie sa eliberam factura fiscal la toti clientii. Este enorm de greu, avand in vedere ca distribuitorii de flori elibereaza foarte greu facturi. De exemplu, la Piata George Cosbuc, maximum trei depozite elibereaza, iar aici preturile sunt mai mari decat la restul en-gross-urilor”.

”Mai sunt si altii care spun ca dau factura, dar care nu vor sa treaca preturile reale ale produselor. De exemplu, daca un trandafir costa 4 lei, ei vor sa-l factureze cu un leu. Este strigator la cer!”, a conchis Caloian.

Un segment de piata care prinde contur in ultima perioada sunt florile pentru marile corporatii. ”Florariile cunoscute incheie contracte cu marile companii si devin furnizorul lor de flori. Astfel, angajatii marilor companii nu mai trebuie sa-si faca probleme in legatura cu plata florilor pe care doresc sa le trimita partenerilor de business, sau sa se gandeasca daca floraria la care au apelat este de incredere. Au un furnizor verificat si totul este mult mai simplu”,  a precizat domnul Caloian. De asemenea, florariile mai furnizeaza companiilor si aranjamente pentru decorarea sediilor, precum si cadouri pentru partenerii importanti, care le aduc garantat succesul in afaceri.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?