Românii cheltuie anual aproape 14 mil. euro pe produsele pe care le cumpără de la automatele de cafea, snackuri şi sucuri sau cărţi, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. O treime din bani este cheltuita pe cafea, scrie ZF.
Prin comparaţie, în Polonia piaţa este de trei ori mai mare, iar cei mai mulţi bani – aproape jumătate din total – merg către băuturi ambalate.
Cea mai dezvoltată piaţă de profil este de departe cea din Germania, cu vânzări anuale de 2,25 mld. euro, din care însă 80% sunt reprezentate de vânzările de ţigări. La aceste aparate din Germania se vând, pe lângă produsele tradiţionale de mâncare, şi jucării sau produse de îngrijire personală.
În România există circa 80.000 de automate de băuturi calde şi reci şi mâncare, amplasate în spaţiile cu trafic, fie că este vorba de clădirile de birouri, universităţi sau staţii de metrou, conform celor mai recente date. Mai putin de 3% dintre terminale accepta plata fara numerar.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: