[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ePayment se extinde in Europa – Ungaria este prima din peste 10 tari vizate in urmatorii 2 ani

30 iunie 2011

30 iunie, 2011ePayment, parte a integratorului de plati online PayU si lider de piata in Romania anunta implementarea  solutiei integrate de plati online pe piata din Ungaria, ca urmare a strategiei  grupului PayU care intentioneaza sa-si extinda operatiunile in peste 10 tari din Europa in urmatorii 2 ani. Pana la sfarsitul acestui an, ePayment se va extinde in alte trei tari, urmand sa deschida cate un birou local in fiecare tara.  Compania vizeaza o piata de 19,7 miliarde euro in toate aceste piete.

Primul client care va beneficia de platforma ePayment in Ungaria este Vatera, lider de piata in licitatii online care are in portofoliu o cifra de peste 2 milioane de utilizatori, 57% din numarul total de utilizatori de internet cu varsta peste 14 ani. Conform unui studiu GKIeNET in 2011, la o populatie de putin peste 10 milioane de locuitori, rata de penetrare a internetului in Ungaria este de 34% (utilizatori de internet cu varsta +14 ani), 35% dintre acestia facand cumparaturi online.

In Ungaria exista aproximativ 2700 de magazine online dintre care aproape jumatate au implementat o solutie de plata online. La acestea se adauga site-urile de cumparaturi de grup, agentii de turism si asigurari si platforme de licitatii online. Cele mai importante segmente ale comertului electronic sunt: entertainment, carti, produse alimentare, turism, asigurari, muzica, educatie, cadouri, IT, vanzarile online de produse fizice ridicandu-se la un procent de 1,6% din piata ungara de retail.

„Grupul PayU a procesat in 2010 aproape 1 miliard de euro iar in urmatoarea perioada compania vizeaza o piata estimata in acest moment in jurul valorii de 20 miliarde de euro, solutia tehnica ce urmeaza a fi folosita fiind platforma ePayment. Intr-o prima etapa, pentru extinderea in Europa vom investi 2 milioane de euro, iar prima piata pe care o vom finaliza in urmatoarele saptamani este Ungaria”, declara Daniel Nicolescu (foto), CEO ePayment. Pentru a sustine noile planuri strategice ale companiei, ePayment va demara o campanie ampla de angajari, urmarind dublarea echipei in urmatoarele luni. In prezent, in ePayment lucreaza o echipa de 36 de specialisti, carora li se vor adauga inca 44 de noi colegi in departamentele de software development, project management, implementare si testare.

La 21 de milioane locuitori, Romania va inregistra in 2011 un volum de 350 mil. Euro din activitati de comert electronic in vreme ce Ungaria, cu o populatie de 10 milioane locuitori, inregistreaza deja peste 600 milioane euro pe zona de e-commerce. Cea mai buna performanta regionala o inregistreaza insa magazinele online din Cehia care, tot la 10 milioane de locuitori, au  un volum total de vanzari ce se ridica 1,3 mld. Euro.

„Utilizatorii sunt cei care fac diferenta. Ne asteptam ca rata anuala de crestere a comertului electronic autohton sa inregistreze un ritm de peste 30%  odata ce in piata vor intra noi jucatori importanti care pot influenta pozitiv piata – asa cum s-a intamplat in cazul Orange. Imaginati-va ce impact semnificativ ar avea daca mari retaileri precum Carrefour, Zara sau H&M si-ar deshide magazine online”, a mai adaugat oficialul ePayment.

Pe piata din Romania, strategia ePayment pe termen scurt si mediu va urma doua  directii principale:

  • Extinderea portofoliului metodelor de plata si a bancilor partenere, in prezent ePayment oferind comerciantilor 7 modalitati de incasare a banilor, cea mai noua metoda fiind plata prin internet banking cu confirmare de plata imediata, lansata in parteneriat cu ING
  • Adaugarea de servicii complementare platilor online si extinderea canalelor de comunicare cu cumparatorii. Cel mai nou serviciu lansat de ePayment este Shopping Experience Rank, un program de evaluare a satisfactiei cumparatorilor online care faciliteaza si incurajeaza interactiunea intre magazinele online si cumparatori, in primele 5 saptamani, clientii acordand magazinelor online peste 9.000 de evaluari.


Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?