30 iunie, 2011 – ePayment, parte a integratorului de plati online PayU si lider de piata in Romania anunta implementarea solutiei integrate de plati online pe piata din Ungaria, ca urmare a strategiei grupului PayU care intentioneaza sa-si extinda operatiunile in peste 10 tari din Europa in urmatorii 2 ani. Pana la sfarsitul acestui an, ePayment se va extinde in alte trei tari, urmand sa deschida cate un birou local in fiecare tara. Compania vizeaza o piata de 19,7 miliarde euro in toate aceste piete.
Primul client care va beneficia de platforma ePayment in Ungaria este Vatera, lider de piata in licitatii online care are in portofoliu o cifra de peste 2 milioane de utilizatori, 57% din numarul total de utilizatori de internet cu varsta peste 14 ani. Conform unui studiu GKIeNET in 2011, la o populatie de putin peste 10 milioane de locuitori, rata de penetrare a internetului in Ungaria este de 34% (utilizatori de internet cu varsta +14 ani), 35% dintre acestia facand cumparaturi online.
In Ungaria exista aproximativ 2700 de magazine online dintre care aproape jumatate au implementat o solutie de plata online. La acestea se adauga site-urile de cumparaturi de grup, agentii de turism si asigurari si platforme de licitatii online. Cele mai importante segmente ale comertului electronic sunt: entertainment, carti, produse alimentare, turism, asigurari, muzica, educatie, cadouri, IT, vanzarile online de produse fizice ridicandu-se la un procent de 1,6% din piata ungara de retail.
„Grupul PayU a procesat in 2010 aproape 1 miliard de euro iar in urmatoarea perioada compania vizeaza o piata estimata in acest moment in jurul valorii de 20 miliarde de euro, solutia tehnica ce urmeaza a fi folosita fiind platforma ePayment. Intr-o prima etapa, pentru extinderea in Europa vom investi 2 milioane de euro, iar prima piata pe care o vom finaliza in urmatoarele saptamani este Ungaria”, declara Daniel Nicolescu (foto), CEO ePayment. Pentru a sustine noile planuri strategice ale companiei, ePayment va demara o campanie ampla de angajari, urmarind dublarea echipei in urmatoarele luni. In prezent, in ePayment lucreaza o echipa de 36 de specialisti, carora li se vor adauga inca 44 de noi colegi in departamentele de software development, project management, implementare si testare.
La 21 de milioane locuitori, Romania va inregistra in 2011 un volum de 350 mil. Euro din activitati de comert electronic in vreme ce Ungaria, cu o populatie de 10 milioane locuitori, inregistreaza deja peste 600 milioane euro pe zona de e-commerce. Cea mai buna performanta regionala o inregistreaza insa magazinele online din Cehia care, tot la 10 milioane de locuitori, au un volum total de vanzari ce se ridica 1,3 mld. Euro.
„Utilizatorii sunt cei care fac diferenta. Ne asteptam ca rata anuala de crestere a comertului electronic autohton sa inregistreze un ritm de peste 30% odata ce in piata vor intra noi jucatori importanti care pot influenta pozitiv piata – asa cum s-a intamplat in cazul Orange. Imaginati-va ce impact semnificativ ar avea daca mari retaileri precum Carrefour, Zara sau H&M si-ar deshide magazine online”, a mai adaugat oficialul ePayment.
Pe piata din Romania, strategia ePayment pe termen scurt si mediu va urma doua directii principale:
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: