Entitatile din Marea Britanie (inclusiv Gibraltar), care furnizeaza servicii bancare in Romania, nu mai beneficiaza de regimul pasaportului unic european

13 ianuarie 2021

Începând cu data de 1 ianuarie 2021, entitățile din Marea Britanie (inclusiv cele autorizate în Gibraltar) care furnizau în România, la data de 31.12.2020, servicii bancare, de plată și de emitere de monedă electronică, prin intermediul sucursalelor/agenților/distribuitorilor sau în mod direct, nu mai beneficiază de regimul pașaportului unic european, în baza autorizației acordate de autoritatea competentă de origine din Marea Britanie, potrivit unui comunicat emis de BNR.

Prin urmare, de la data de 1 ianuarie 2021, acestea sunt tratate ca entități din state terțe în ceea ce privește posibilitatea de a desfășura activitate în România prin intermediul sucursalelor/ agenților/distribuitorilor sau în mod direct, necesitând în acest sens, o autorizație acordată de către Banca Națională a României sau de către o autoritate competentă dintr-un alt stat membru UE.

„În consecință, în lipsa unei astfel de autorizații, activitatea entităților din Marea Britanie (inclusiv cele autorizate în Gibraltar) care au notificat furnizarea de servicii pe teritoriul României prin intermediul sucursalelor/ agentilor/distribuitorilor sau în mod direct, a încetat,” precizeaza BNR.

Listele cuprinzând entitățile sus-menționate pot fi consultate aici.

De asemenea, precizăm că, pentru asigurarea continuității cooperării în domeniul supravegherii, în luna ianuarie 2020, Banca Națională a României a încheiat cu autoritățile competente din UK (Bank of England – Prudential Regulation Authority și Financial Conduct Authority) un Memorandum de înțelegere, care formalizează cooperarea și schimbul de informații în materie de supraveghere, acesta putând fi consultat aici.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?