eMag viseaza la afaceri de 1 mld. Euro anual prin diversificare – veste proasta pentru multe magazine mici online care vor da faliment

23 mai 2013

23 mai, 2013 – Cu 600 de angajati, cifra de afaceri a eMag a crescut de la 147 mil. Euro in 2011 la 165 mil. Euro in 2012 iar tinta pentru anul in curs este de 200 mil. Euro. Seful companiei, Iulian Stanciu, crede ca in 5 ani se poate ajunge la 1 mld. Euro anual, prin introducerea in oferta a noi categorii de produse. Patru pana la finalul acestui an: hainele pentru copii, parfumurile, mancarea pentru animale si anvelopele. Seful eMag nu exclude posibilitatea introducerii si a hainelor pentru adulti.

Intrebat la o conferinta de presa cum intentioneaza sa ajunga la afaceri de 1 mld. de Euro anual, Stanciu a precizat ca in business-ul companiei trebuie sa se petreaca schimbari radicale si sa fie atacate noi piete.

O schimbare foarte importanta se va petrece inca din iulie a.c. cand, pe site, la multe categorii de produse vor fi permisi mai multi vanzatori care sa oferteze, la preturi diferite aceleasi produse, astfel incat se va crea concurenta in interiorul eMAG, ceea ce ar putea influenta scaderea preturilor. Practic eMag ar putea ajunge sa practice o politica de hypermarket in relatia cu “vendorii”.

De asemenea, este posibil ca eMag sa inregistreze o crestere mai puternica si pe partea de magazine fizice.„Studiem si posibilitatea asta legata de o prezenta fizica mai serioasa si mai puternica si adaptata si la noile categorii pe care le vindem”, a confirmat Stanciu, citat de Hotnews.

Cat despre pietele noi: „Am vorbit putin mai devreme de fashion, este o piata de 4 miliarde euro si daca, sa zicem in cinci ani avem undeva pe la 10%, inseamna 400 milioane euro. Piata de anvelope si piese auto este mai mult de 500 millioane euro, piata de parfumuri si cosmetice este de un miliard de euro, cea a mancarii, de 15 miliarde euro, sunt piete foarte mari si extinderea aceasta pe orizontala ne va duce la aceste cifre” , explica Iulian Stanciu (foto), potrivit aceleiasi surse.

El adauga ca afacerile vor avansa si datorita cresterii cotei eMAG pe segmentul electro-IT, dar si pe fondul planurilor de extindere internationala care includ cateva tari din regiune.

eMAg vrea sa mai deschida in acest an cateva showroom-uri noi, investitia pentru fiecare este de sub 100.000 de euro, insa investitiile totale au fost de 5,5 milioane euro anul trecut, dorinta fiind ca cifra sa fie depasita in acest an.

Din depozitul central al eMAG de langa Bucuresti, unde lucreaza aproximativ 130 de oameni, sunt onorate zilnic cam 6.000 de comenzi iar marfa din stoc valoreaza aproape 15 milioane euro. Suprafata de depozitare este de 13.000 mp, insa compania vrea sa faca un nou depozit care sa fie gata in urmatorii doi ani si sa fie mult mai mare, undeva pe la 100.000 mp.

„Diversificarea de produse este foarte mare, logistica necesita specializari, trebuie facute modificari in site la parametrii produselor, trebuie sa trecem acolo culoarea, dimensiunea si multe alte lucruri. E putin mai diferit, piata este insa foarte interesanta, sunt lucruri specifice, rata de retur este mult mai mare, logistica e complicata, poate convingem curierul sa stea cu clientul pana probeaza sau poate trimitem doua perechi de pantofi, un numar mai mare unul mai mic. Sunt variante la care ne gandim”, mai spune seful eMAG, despre ideea de a introduce si hainele in oferta.

Cum socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ, s-ar putea ca reprezentantii eMag sa aiba surprize. Daca pe zona de IT este suficient sa ai descrise caracteristicile tehnice ale produselor pentru a influenta decizia de cumparare, in cazul unei rochii/costum de haine o vanzare de la distanta va fi mult mai dificila pentru ca un client, mai ales femeie, chiar daca are masurile pe site, tot va avea nevoie sa pipaie materialul, sa observe croiala si, nu in ultimul rand, sa vada cum cade pe corp. Retururile ar putea genera un cost greu de anticipat in acest moment. Sigur, situatia se simplifica mult daca doar comanda este online – ca iun fel de rezervare a produsului – iar plata efectiva se realizeaza in magazinul real al vendorului. Insa asta este comert electronic doar pe jumatate, primitiv – specific inceputurilor; or tendinta este sa cumperi online de pe dispozitive mobile.

La fel cu anvelopele. Sa spui ca piata este de X mil. Euro si noi vom avea 10% in urmatorii 5 ani este periculos de simplist. Marjele de profit sunt mari doar pentru cei care importa direct anvelopele si le desfac singuri. Insa vanzarea efectiva este putin probabil sa fie un succes daca nu este insotita de alte servicii auto. Or nu vad diversificarea eMag mergand chiar pana la dezvoltarea si a unei retele de service-uri, care sa ofere valoare adaugata. Desi ideea de a vinde masini second hand a fost deja exprimata de managementul eMag. Fara servicii de service auto care sa insoteasca vanzarea de anvelope, compania va ramane cu stocuri imense de anvelope.

Pe de alta parte, nici aducerea pe site-ul eMag a principalilor distribuitori de anvelope, nu va genera venituri exceptionale pentru ca ele au la baza comisionul foarte mic de intermediere. Are insa avantajul ca riscul ramane la importatori si distribuitori

Forta de vanzare a eMag ramane insa de necontestat mai ales cand are in spate campanii agresive sustinute prin bugete consistente (avand in vedere ca actionarul este Grupul Naspers – unul dintre cei mai mari jucatori din online la nivel mondial). In 2012, eMAG a realizat intr-o singura zi, celebra Black Friday, aproape 10% din cifra totala de afaceri, iar atunci au fost 20.000 de comenzi, mai mult decat dublu fata de o zi obisnuita.

Pe site sunt acum 180.000 de produse, iar cel mai scump produs comandat de o persoana fizica in 2012 a fost un plotter Epson de 18.000 de euro. Cele mai indepartate comenzi au fost onorate in comuna Beba veche din Vestul tarii, la 622 km de Bucuresti, iar cea mai grea comanda de livrat a fost la Mila 23 (un frigider si o combina frigorifica).

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Nic Marius Balaceanu – Founder & CEO Lendrise

„For more than a week now, ScoreRise enrolls daily hundreds of users through an innovative facial recognition interface. Enrollment takes less than a minute and it does not require presence of a human operator or video recording. And, of course, it stays fully GDPR compliant with help from Reff & Associates and Deloitte Romania.”

Sondaj
Romania este ultima tara membra UE care nu a transpus in legislatia romaneasca Directiva europeana revizuita a serviciilor de plata (PSD2). Cand credeti ca se va intampla totusi acest lucru?
41 votes · 41 answers
Voteaza
NoCash