[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

eMAG preia retailerul online Fashion Days si este tot mai aproape de obiectivul de 1 mld. Euro vanzari anuale stabilit pentru 2017

1 mai 2015

eMAG, cel mai mare retailer online din regiune, a inceput demersurile de preluare a retailerului online Fashion Days. In mai 2015, compania va depune o solicitare catre autoritatile de reglementare a concurentei privind preluarea controlului asupra Fashion Days, companie detinuta de Naspers. Tranzactia se va finaliza dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.

De aceasta tranzactie vor beneficia ambele companii: Fashion Days isi va continua dezvoltarea cu ajutorul strategic din partea eMAG, iar eMAG va beneficia de expertiza in fashion, parteneriate strategice si baza de clienti a Fashion Days. Biroul central al Fashion Days va fi mutat din Elvetia la Bucuresti.

Practic, aceasta tranzactie reprezinta o consolidare in cadrul grupului Naspers, in conditiile in care eMag este detinut de grupul sud african (74,2%) si de Iulian Stanciu (25,8%), iar Fashion Days este controlat tot de grupul Naspers.
Consolidarea este relevanta din doua motive, scrie wall-street.ro. „In primul rand, tranzactia va crea un jucator mai mare pe piata de e-commerce, in conditiile in care Fashion Days estima pentru anul trecut o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, iar eMag isi bugetase pentru anul trecut afaceri de 260 milioane de euro, estimand pentru acest an atingerea pragului de 500 de milioane de euro. In al doilea rand, aceasta consolidare releva ca eMag ridica miza pe segmentul fashion, dupa ce a intrat recent pe acest sector de piata, pentru care estima venituri de 7,5 milioane de euro doar in 2015.”

eMAG s-a extins enorm in ultimii ani, iar din martie vinde si haine si incaltaminte, lansand si un brand propriu numit RELEASE. Acum, prin aceasta tranzactie, categoria Fashion se va extinde puternic.

„Este un moment important in dezvoltarea eMAG si vom aduce beneficii importante tuturor clientilor nostri. Oamenii din spatele Fashion Days pun foarte multa pasiune, sunt foarte talentati, si ne dorim ca impreuna cu experienta in comert online a colegilor din eMAG sa ne dezvoltam mai repede in regiune”, spune Iulian Stanciu, actionar si director general eMAG.

Potrivit comunicatului, Fashion Days  este cea mai mare destinatie de shopping online din Romania si Europa de Est, parte a grupului Naspers. Celor peste 8 milioane de utilizatori, Fashion Days le ofera zilnic mai mult de 200.000 de produse, 100% originale de la peste 500 branduri internationale. Pe Fashion Days sunt disponibile produse de la peste 1.000 de brand-uri, din categorii precum imbracaminte, incaltaminte, genti, articole pentru copii si articole pentru casa (mobilier, huse, covoare, prosoape).

Fondata in 2009 de catre antreprenori elvetieni, compania s-a extins in 7 tari europene – Romania, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Polonia, Slovacia si Slovenia. Din 2011, Fashion Days este parte a gigantului media Naspers care detine in Romania eMAG, autovit.ro, PayU si olx.ro (fost mercador.ro).

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?