[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu eMAG: aproape 230.000 de comenzi au fost plasate dupa miezul noptii in 2016

8 martie 2017

eMAG, cel mai mare retailer online din România, a avut anul trecut 226.000 de comenzi plasate după miezul nopţii, în intervalul orar 00.00-05.59, potrivit companiei. Majoritatea comenzilor (53%) au fost înregistrate în intervalul 00:00 – 01:00, urmate de cele plasate o oră mai târziu, între 01:00 și 02:00 (22%). Cele mai multe dintre produsele comandate în acest interval orar au fost destinate copiilor – scutece, şerveţele umede sau lapte praf, urmate de accesorii pentru telefoanele mobile, aspiratoare, carduri de memorie şi electrocasnice mari.

Un client care cumpără produse în cursul nopţii petrece pe site-ul eMag mai puţin timp decât un client care a cumpărat în timpul zilei (6,5 minute versus 6,8 minute). Topul celor mai scumpe produse achiziţionate după miezul nopţii este condus de un lingou de aur de 24 de karate, cântărind 100 de grame, la preţul de 18.300 de lei, urmat de un laptop pentru jocuri video în valoare de 15.833 lei, un frigider de 15.083 lei şi un televizor smart cu diagonală de 163 cm,  la preţul de 13.249 lei.

“În ultimii ani am remarcat o distribuție a achizițiilor de pe site-ul eMAG pe toate intervalele orare ale zilei și o schimbare a comportamentului de consum. Datorită comerțului online, clienții sunt mai aproape de toate produsele pe care și le doresc. Interesant este că foarte multe dintre produsele comandate  la ore târzii sunt cele pentru copii, pentru că părinții au înțeles că așa economisesc timp prețios, pentru că noi le livrăm direct acasă”, a afirmat directorul comercial al eMAG, Stejara Pircan.

De unde vin comenzile?

Cele mai multe comenzi plasate după miezul nopții (24%) au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 30 și 34 de ani. Cumulat, 75% din totalul acestor achiziții au fost realizate de clienți între 18 și 39 de ani.

De asemenea, cei mai mulți clienți care au accesat site-ul eMAG în intervalul 00:00 – 05:59 sunt din București – Sectorul 6 (12% din totalul comenzilor), Timiș (6%), Cluj, București – Sector 1, Iași și Constanța, fiecare cu 5% din totalul comenzilor.

Desktop-ul și dispozitivele mobile sunt utilizate aproximativ în mod egal de clienții de la miezul nopții. 50,9% dintre aceștia își plasează comenzile de pe desktop, în timp ce 48% utilizează dispozitivele mobile. Dintre aceștia din urmă, aproape jumătate (22,5%) folosesc aplicația eMAG  pentru a-și comanda produsele preferate.

Sursa: profit.ro

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?