Compania Dante International, care administrează eMag – cel mai mare magazin online local va investi în acest an circa 25 milioane euro pe zona de tehnologie, pentru dezvoltarea şi optimizarea proceselor, în condiţiile în care platforma marketplace va ajunge să genereze o patrime din vânzările retailerului.
Numărul companiilor înscrise în platformă creşte într-un ritm de 100 pe lună, fiind in prezent de 1250, iar oferta la vanzare este de aproape 750.000 de produse. Managementul eMag spune ca vanzarile acestor companii pe marketplace vor depasi 100 mil euro in acest an.
„Am reuşit să construim o platformă bazată pe tehnologie. Iniţial am dezvoltat-o pentru noi, dar în urmă cu trei ani am deschis-o pentru toată lumea. Este o posibilitate de a avea multe produse pe care noi nu le aducem şi să creştem oferta. Clientul găseşte totul în acelaşi loc“, a spus la ZF Live Tudor Manea, directorul general al eMag România.
„Pe eMag avem anumite produse pe care le cumpărăm, ne asumăm riscul de stoc, facem livrarea si stabilim preţul. Marketplace vine în completare cu o gamă mare de produse pe care noi nu avem specializare şi unde vin vanzatori specializaţi. Noi ne ocupăm de platformă şi marketing, vanzatorul acoperă logistica şi stabileşte preţul“.
În acest sistem vânzările unui „seller” pot ajunge şi la 1 milion de lei pe lună, pe zona de electro de exemplu, unde produsele sunt mai scumpe. Comisionul eMag variază între 5% şi 20%, în funcţie de categorie, indiferent de volumul vândut. „Comisionăm în funcţie de cât vinzi, nu avem o chirie fixă, ca la un magazin clasic“, a precizat Iulian Stanciu, CEO şi acţionar în cadrul eMag.
În ceea ce priveşte plata, banii ajung în prezent la seller, care achită comisionul, dar eMag dezvoltă un model nou, prin care pagina de plăţi este preluată de site şi optimizată. „Avem un model nou pe care îl dezvoltăm acum, prin care noi ne vom opri banii la fiecare tranzacţie“.
Chiar dacă fiecare vanzator este responsabil de logistică, eMag supraveghează statusul comenzii şi măsoară gradul de satisfacţie a clienţilor cu privire la un anumit partener.
„Modelul nostru este o combinaţie de «first party» şi «third party». Pe «first party» creezi imaginea, aduci brandurile mari, care generează încredere din partea clientului. Generând trafic construim apoi o umbrelă mare pe care o întindem şi pe alte zone“, explică Iulian Stanciu.
Fondatorul eMag spune că modelul eBay nu mai creşte nicăieri în vest sau în ţările emergente mari, ci doar pe pieţele unde brandul nu contează prea mult, cum este China. În ceea ce priveşte trendurile de pe piaţa internă, eMag mizează pe explozia achiziţiilor de pe mobil, care deja reprezintă 15% din business.
În plus, sentimentul de consum este vizibil, palpabil, se vede atât în trafic, cât şi în achiziţii, o creştere majoră provenind de la cumpărătorii tineri. „Odată cu investiţiile mari în IT şi în industria creativă au început să aibă bani şi să cumpere. Trendul va continua mulţi ani de acum încolo. Creşterea pe ecommerce este peste rata din comerţul tradiţional“, spune Iulian Stanciu.
El a remarcat că pe marketplace s-au înscris vanzatori care nu făceau comerţ înainte, dar au simţit piaţa şi au văzut ce categorii de produse lipsesc, intrând rapid pe nişele libere.
„Au adus produse din Turcia, China, le ţin într-un depozit şi vând exclusiv pe Marketplace. Sunt mulţi care fac asta. Am văzut covoare, jacuzzi, robineţi, seifuri“.
Per total, pe platformă, cele mai cumpărate produse sunt cele de home&deco, pentru copii, jucării.
Sursa: Ziarul Financiar
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: