[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

eMag despre programul ”Deschide Romania”: ”interesul producatorilor ne-a depasit asteptarile, credem ca piata are un potential imens”

19 februarie 2018

La un an din momentul lansării programului eMAG „Deschide România”, 530 de mici producători și întreprinderi sociale care produc în România și-au listat produsele în site, depășind estimarea inițială. Aceștia au listat peste 120.000 de produse făcute în România, iar categoriile cele mai populare din „Deschide România” sunt: produsele pentru casă și grădină, hainele și încălțămintea, jucăriile și accesoriile. Programul a fost și primul pas în online pentru mulți dintre producători.

Programul „Deschide România” a fost creat pentru mici producători, ONG-uri cu activități de producție din care se autofinanțează și PFA-uri care realizează produse meșteșugărești. Acestea pot avea orice domeniu de activitate, cu excepția industriei alimentare. Pentru ca un magazin să fie eligibil, cifra de afaceri înregistrată în anul fiscal încheiat nu trebuie să depășească 500.000 de lei. Magazinele înscrise în acest program beneficiază de un regim special de comisionare redus cu 50%, iar ONG-urile au comision 0.
Comercianții care doresc să vândă pe platforma eMAG Marketplace în cadrul programului „Deschide România” trebuie să producă exclusiv în România, cu respectarea tuturor normelor și prevederilor legale, iar produsele lor pot fi inclusiv produse meșteșugărești, realizate în serii mici.

„Deschide România este un proiect pe termen lung, care vrea să îi promoveze pe micii producători români, dar și să stimuleze alți antreprenori să investească în producția locală, având garantat acces la un canal de vânzare modern și beneficiind, conform regulamentului proiectului, de comisioane preferențiale. Interesul pe care producătorii români l-au arătat pentru program în acest an ne-a depășit așteptările și credem că piața are un potențial imens, în special prin efectele în lanț pe care le poate genera, de la crearea de noi locuri de muncă în comunități și până la stimularea industriei materiilor prime. Micii producători au nevoie atât de o piață de desfacere, cât și de know-how și suport pentru vânzarea online ”, a declarat Florin Filote, Director eMAG Marketplace.

Producători locali din programul „Deschide România”
Mircea Ursu creează oglinzi decorative de peste 16 ani, iar colaborarea cu eMAG a avut „un impact pozitiv asupra afacerii”. Lui Mircea, ideea de a primi sprijin pentru a-și dezvolta afacerea de la cel mai mare retailer online din România i „s-a părut genială, pentru că nimeni nu face asta pentru producătorii români”. Deși HolzArt are un canal propriu de vânzare online, comenzile directe de pe eMAG au stimulat afacerea.

Adriana și Lucian Saftiuc, proprietarii magazinului Fabrica din sat, produc lenjerii de pat, pilote, cuverturi și perne. Afacerea lor este la început, iar listarea pe eMAG Marketplace i-a ajutat să își creeze o reputație bună în mediul online. În plus, Adriana crede că cel mai important beneficiu al acestui program este că el creează o legătură între micii producători din România și clienți, cei care astfel îi pot susține să își dezvolte afacerea.

Alberta Dan, administratorul unui magazin de familie, care produce mobilier tapițat, spune că vânzările au „început să prindă viteză din luna iulie”. Înainte de a începe colaborarea cu eMAG, magazinul vindea produsele doar offline, iar folosirea unui nou canal de vânzare, prin listarea pe eMAG, a generat o creștere vizibilă. Alberta spune că faptul că au beneficiat de un comision mai mic a fost, de asemenea, de ajutor pentru magazinul Albert Casa.

Proprietarii magazinului de produse unicat din piele (genți, curele, portofele) cu nume de fost rege dac, Koson, au observat rapid avantajele programului Deschide Romania: „clienții apreciază că produsele noastre sunt făcute manual, iar noi resimțim efectele pozitive ale colaborării cu eMAG,” au spus Trifan Gabriel și Aurelian Galice, proprietarii magazinului.

Familia Buta a deschis Handmade Butic, un magazin de produse handmade: aceștia produc genți și accesorii pentru femei și bărbați, bijuterii, accesorii de păr și butoni. Produsele lor au fost vândute pe Facebook și în urmă cu puțin timp au deschis și propriul website, dar cele mai multe comenzi vin prin intermediul platformei eMAG Marketplace. Cu ajutorul programului „Deschide România” această afacere a devenit principala sursă de venit a familiei, iar colaborarea cu eMAG „ne-a adus venituri peste așteptări”, a adăugat Emil Buta.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?