Ziua de Black Friday 2020 organizată de eMAG vineri, 13 noiembrie, „a bătut toate recordurile istorice și a evidențiat schimbările comportamentului clienților,” potrivit comunicatului retailerului. eMAG a înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, și produse comandate în valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul trecut.
Față de prima ediție de acum 10 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare și de trei ori mai mare față de acum cinci ani.
„Este o zi istorică în evoluția comerțului online. Vineri, la 10 ani de când am lansat Black Friday în România, un număr impresionant de clienți a adoptat comerțul online ca principal mod de a face cumpărături. Ne așteptăm ca și de Crăciun să se mențină acest trend și oamenii să cumpere cadourile de sărbători tot online”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.
Creșterea numărului de clienți care comandă online mai multe produse
Încă din primul an, Black Friday a avut rolul de a determina clienți noi să facă primul pas online și să descopere beneficiile ecommerce. Numărul de vizite în creștere cu 24% de la această ediție aniversară, continuă evoluția constantă a ecommerce de pe parcursul întregului an.
„Black Friday a evidențiat schimbarea în comportamentul clienților care au venit anul acesta pentru prima dată și vor rămâne mai departe definitiv în online,” potrivit eMAG.
De Black Friday clienții au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.
Revoluția plăților cu cardul
„Dacă acum cinci ani asistam la o revoluție în ceea ce privește device-ul de pe care oamenii comandau, comenzile din aplicație depășind atunci comenzile efectuate de pe computer, acum asistăm la o revoluție a plăților cu cardul,” potrivit comunicatului.
Astfel, 54,58% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, confirmând încrederea tot mai mare pe care românii o au în această metodă de plată simplă, sigură și rapidă, iar procentul se află pe un trend ascendent.
Revoluția livrărilor rapide
În localitățile în care serviciul easybox este disponibil, clienții au comandat în proporție de 39% produse cu ridicare din easybox. Comanda ridicată în cel mai scurt timp de la easybox: în doar 7 minute de la încărcare dintr-un easybox din sectorul 4, chiar în ziua de Black Friday, la ora 15:42.
„Toate investițiile din ultimii 10 ani realizate atât de eMAG, cât și de firmele de curierat au ridicat standardul de calitate a serviciilor și nivelul așteptărilor clienților, care își doresc opțiuni multiple de livrare și soluții premium precum serviciul Genius. Acest nivel de așteptare va deveni o obișnuință pentru majoritatea clienților în următoarea perioadă,” precizeaza eMAG.
Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Sibiu, Timișoara și Brașov.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: