Elena Ungureanu, country manager Visa România, afirmă că în viitor fiecare utilizator va avea propriul său agent AI care va învăţa preferinţele personale, va selecta opţiunile optime şi va finaliza tranzacţia, fără intervenţie umană directă.
„În viitor vom avea proprii agenţi AI care vor lua decizii pentru noi, în limitele impuse de noi, iar la final vor face şi plăţile. Există o evoluţie – în prezent AI ne ajută să căutăm cele mai bune soluţii, în viitor ne va ajuta prin personalizare şi viziunea mea este să finalizeze tranzacţia fără ca eu să mai intervin”, a spus Elena Ungureanu în cadrul conferinţei ZF Bankers Summit 2025, ziua 2.
In acest context, devine evident ca si viitorul cumpărăturilor online va fi legat de inteligenţa artificială. „În prezent, peste 50% dintre cumpărătorii online la nivel global folosesc AI într-o formă sau alta. Avem deja un miliard de utilizatori la nivel global ai platformelor de AI, ceea ce este enorm, având în vedere cât de repede s-a ajuns aici. Pentru generaţiile Millennials şi Gen Z, comerţul electronic fără AI nu mai este relevant – ei nu-l mai percep altfel.” – a mai declarat reprezentantul Visa.
Ungureanu spune ca deja există agenţi AI – entităţi autonome care pot lua decizii în numele nostru, în limitele stabilite de utilizator. „De exemplu, îi pot spune unui agent AI că vreau un city break de 4 zile într-o anumită ţară, într-o perioadă anume, şi că am nevoie de cazare, transport şi restaurante. AI-ul caută toate informaţiile relevante, în timp real, şi îţi oferă opţiuni. Tu alegi varianta dorită, apoi mergi separat pe paginile de plată ale fiecărui furnizor.„
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: