„Sumele cheltuite online cu cardul în România au crescut constant de la an la an și au ajuns să reprezinte la ora actuală peste o treime din valoarea totală a plăților realizate prin card,” a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România in cadrul tranmisiunii video de la sediul PayU, ocazionata de cea de-a X-a editii a Black Friday.
Romania este pe valul ecommerce
Cel mai recent studiu efectuat de Visa la nivel european, releva faptul ca peste jumatate din consumatori au declarat ca au facut deja cumparaturi online mult mai mult decat in perioada de dinaintea declansarii pandemiei.
Platile online cu cardurile Visa s-au majorat cu peste 20% fata de anul anterior, in 14 tari din Europa. Aici vorbim despre „tari care au o traditie destul de mare nu numai in plata cu cardul, in general, dar in plata cu cardul in mediul online,” potrivit reprezentantului Visa.
„Romania se afla in fruntea plutonului, pentru ca noi am avut cresteri de peste 60% a platilor online. Evident ca loc de crestere este foarte mult chiar daca nu putem sa spunem ca suntem la inceput cu platile online insa daca ne uitam la datele furnizate de Eurostat vedem ca numai 29% dintre utilizatorii de internet din Romania au facut cumparaturi online in 2019. In comparatie cu o medie de 67% la nivel European,” a precizat Ungureanu.
Obiceiuri si comportamente de plata
Datele studiului mai arata ca tot mai multi romani se indreapta catre comertul online iar posesorii de card isi inregistreaza datele cardurilor in platformele retailerilor online, pentru a-si eficientiza procesul de cumparare.
„Este imbucurator faptul ca in aceasta perioada post pandemica s-au activat foarte multe carduri in online. Astfel, 4 din 10 detinatori de carduri din Romania au declarat ca au facut prima tranzactie in online in perioada de dupa luna martie,” spune oficialul Visa.
Alte cifre rezultate din studiul Visa
(care a fost realizat in cursul lunii octombrie de catre Reveal Marketing Research, pe un esantion de 1050 respondenti, care detin cel putin un card bancar):
. 6 din 10 respondenti au folosit cardul frecvent pentru achizitiile din magazinele si platformele online din Romania iar in strainatate in jur de trei din 10.
. 6 din 10 consumatori au declarat ca si-au inregistrat datele cardului pe site-uri si platformele comerciantilor;
. 3 din 4 consumatori (76%) au declarat ca utilizeaza servicii de online banking
. aproximativ un sfert dintre consumatori a declarat ca si-au inregistrat detaliile cardurilor inclusiv in aplicatiile mobile de taxi si comenzi de mancare.
Comentand aceste rezultate, Elena Ungureanu a declarat:
„Mi se pare fantastic ca intr-o perioada atat de scurta am adaugat atat de multi clienti care au facut pentru prima data o plata in online. Din martie si pana in octombrie, ne-a ajutat fantastic de mult. Am facut pasi pe care noi ne gandeam ca o sa-i facem in doi, trei ani.„
„Este clar ca vedem o schimbare masiva de comportament fata de ceea ce a fost inainte de declansarea pandemiei si speranta noastra ca si industrie este ca acest comportament dobandit se va pastra,” a mai adaugat Ungureanu.
Cel putin in perioada imediat urmatoare, cand dupa Black Friday urmeaza Craciunul iar romanii, in mod traditional, cheltuiesc mai mult in ultimele doua luni ale anului. Visa se asteapta la „cresteri semnificative” in continuare.
„În contextul pandemiei, anul acesta ne așteptăm la volume și mai mari. Consumatorii caută rapiditate, siguranță și igienă, apelând tot mai frecvent la plățile online și la cele contactless”, a conchis Elena Ungureanu.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: