Edenred estimeaza ca in ultimele doua luni ale anului vor creste cu 25% comenzile de tichete si carduri cadou

21 noiembrie 2016

Edenred România, cel mai mare emitent de tichete și carduri preplătite de beneficii extra-salariale, estimează că în perioada noiembrie – decembrie 2016, comenzile de tichete și carduri cadou vor crește cu 25% față de anul trecut.

Compania precizeaza ca tichetele și cardurile cadou sunt în topul preferințelor angajatorilor, dar și ale angajatilor, pentru că „sunt scutite de taxe sociale și, începand cu acest an, nu se mai percepe nici impozitul de 16% la nivelul angajatilor”.


Cadrul fiscal al tichetelor cadou s-a îmbunătățit considerabil odată cu publicarea noului Cod Fiscal, intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016. Tichetele cadou au devenit scutite de taxe și impozite integral, eliminându-se și impozitarea cu 16% pe venit, în limita unui plafon maxim de 150 de lei per beneficiar.

Conform Edenred, această îmbunătățire a cadrului fiscal a determinat o creștere cu 20% a comenzilor de tichete și carduri cadou plasate de companii în acest an. Edenred estimează că această tendință se va accentua în perioada noiembrie-decembrie 2016, când majoritatea companiilor din România le oferă angajaților cadouri și bonusuri de Sărbători.

«Clienții noștri au început deja pregătirile pentru acțiunile prin care își vor recompensa salariații și partenerii de afaceri de Crăciun. Eliminarea totală a impozitului pe venit în cazul tichetelor cadou la inceputul acestui an a determinat mulți manageri și patroni de firme să opteze pentru acordarea de tichete sau carduri cadou, în locul bonusurilor numerar sau al cadourilor fizice, acestea fiind dificil de gestionat din punct de vedere logistic. De asemenea, un cadou clasic poate să nu fie pe placul angajaților. În schimb, tichetele și cardurile cadou asigură memorabilitate si oferă libertatea de alegere a cadoului dorit dintr-o varietate de produse și servicii, în cea mai mare rețea de comercianți parteneri», a declarat Dana Sintejudean, Director General Adjunct al Edenred România.

Tichetele și cardurile de cadouri pot fi acordate atât angajaților, cât și copiilor minori ai acestora, de Crăciun, Paște și 1 iunie, iar de 8 martie pot fi oferite angajatelor. Tichetele și cardurile cadou sunt deductibile pentru companiile angajatoare, fiind încadrate în categoria de cheltuieli sociale, al căror plafon de deductibilitate a fost de asemenea majorat începând cu acest an, de la 2% la 5% din fondul total de salarii. Oferite clientilor sau partenerilor de afaceri, tichetele și cardurile cadou pot fi încadrate pe linia de cheltuieli de protocol și sunt deductibile în limita a 2% din profitul contabil și scutite de taxele sociale.

Tichetele și cardurile cadou pot fi utilizate pentru a cumpăra orice tip de produse, de la îmbrăcăminte, bijuterii, cosmetice, cărți, IT & electronice, accesorii, decorațiuni, bricolaj, articole de sport, până la produse alimentare din cea mai mare rețea de magazine partenere. Tichetele cadou de la Edenred sunt acceptate pe întreg teritoriul țării de peste 60.000 de comercianți parteneri. Cardurile cadou Compliments® pot fi cheltuite în peste 7.000 de magazine de toate tipurile.

In România, peste 35 000 de companii acordă salariaților lor diverse tipuri de tichete și carduri emise de Edenred: tichete și carduri de masă Ticket Restaurant®, tichete de cadouri Ticket Cadou®, carduri de cadouri Compliments®, vouchere de vacanta, precum si o serie de tichete de asistenta sociala precum Ticket Asist® şi Ticket Junior®, Ticket Cresa®, Ticket Medica® și carduri Spendeo.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?