Odata cu introducerea cardurilor Ticket Restaurant®, compania isi doreste ca mai mult de 100.000 de angajati sa faca tranzitia catre carduri, in primul an de funcționare. Tranzitia la cardul de masa in Romania este in concordanta cu strategia grupului Edenred, care prevede o crestere a ponderii solutiilor electronice in volumul emis la peste 75% pana in 2016. Cardurile Ticket Restaurant® sunt deja acceptate de peste 4.000 de comercianti parteneri, reprezentand cea mai mare retea afiliata la un card de masa la nivel national.
Edenred, cel mai mare emitent de tichete si carduri preplatite de beneficii extrasalariale, emite tichete de masa electronice pe carduri Ticket Restaurant®, care permit plati contactless si plati online.
„Pentru companii, distribuirea tichetelor electronice catre angajati se va realiza in doar cateva minute, chiar si pentru companiile gigant cu zeci de mii de salariati: cardurile Ticket Restaurant® se pot reincarca lunar, cu un simplu click. Angajatii isi vor putea verifica oricand soldul, istoricul tranzactiilor sau cele mai apropiate restaurante si magazine in care pot plati cu carduri de masa.”, potrivit comunicatului de presa.
Circa 2 milioane de angajati beneficiaza in prezent, in Romania, de tichete de masa, care sunt scutite de taxe salariale si patronale (se aplica doar impozitul pe venit salarial, de 16%), suma acordata fiind de 9.41 lei pentru fiecare zi lucratoare efectuata. Valoarea lunara a tichetelor de masa pentru un salariat este astfel de aproximativ 200 lei, ceea ce reprezinta mai mult de un sfert din salariul minim net. Cardurile si tichetele de masa pe hartie au reglementari fiscale identice si vor continua sa co-existe.
Peste 35.000 de companii acorda tichete de masa Ticket Restaurant®, emise de Edenred, catre mai mult de 1 milion de angajati in Romania. « Odata cu introducerea cardurilor Ticket Restaurant®, ne dorim ca mai mult de 100.000 de angajati sa faca tranzitia catre carduri, in primul an de functionare. Ei se vor alatura celor peste 26.000.000 de beneficiari ai cardurilor emise de Edenred la nivel international», spune Vianney DU PARC, Director General al Edenred Romania.
Numit Director General al Edenred Romania la inceputul anului 2015, Vianney DU PARC este unul dintre managerii cei mai experimentati la nivel international in industria tichetelor in implementarea solutiilor digitale. Fost General Manager al filialei Edenred din Polonia, Vianney DU PARC a reusit pe durata mandatului sau digitalizarea integrala a tichetelor emise de companie, atingand o cifra de 700.000 de utilizatori de carduri.
Cardurile de masa Ticket Restaurant®, emise de Edenred, sunt dezvoltate sub sigla MasterCard® si functioneaza similar cu cardurile bancare, insa, neavand un cont bancar asociat, ele nu impun costuri de administrare pentru beneficiari. Cardurile Ticket Restaurant® sunt carduri cu cip si utilizeaza tehnologia Contactless, care permite efectuarea de plati rapide fara necesitatea introducerii codului PIN pentru plati sub 100 lei, in cadrul unitatilor care afiseaza sigla PayPass. in cazul tranzactiilor de peste 100 de lei, tranzactiile sunt aprobate prin introducerea codului PIN.
« Daca o plata cu numerar sau cu tichete de masa in format clasic, pe hartie, poate dura chiar si cateva minute, platile cu cardurile Ticket Restaurant® pot fi facute si contactless, prin simpla apropiere a cardului de POS, pentru sume sub 100 de lei. O plata contactless dureaza mai putin de 3 secunde », spune Vianney DU PARC, Director General al Edenred Romania.
« Desi functioneaza similar cu un card obisnuit, cardurile de masa nu sunt carduri bancare si nu permit retragerea de numerar de la bancomate, iar sumele de pe card vor putea fi utilizate doar pentru achitarea mesei sau pentru achizitionarea de produse alimentare, intr-o retea distincta de magazine si restaurante afiliate. Neavand un cont bancar asociat, ele au in plus avantajul de a nu impune beneficiarilor comisioane de administrare de cont sau alte costuri asociate cardurilor bancare.».
Edenred este unicul emitent de tichete din Romania care emite deja in Romania, pe langa tichete clasice, si carduri. inca din 2010, Edenred emite Compliments®, carduri cadou adresate companiilor din Romania, ca alternativa electronica la tichetele de cadouri pe hartie, Ticket Cadou.
Cardurile Ticket Restaurant® sunt deja acceptate de peste 4.000 de comercianti parteneri, reprezentand cea mai mare retea afiliata la un card de masa la nivel national. Se poate plati cu cardul Ticket Restaurant® in Cora, Auchan, Carrefour, Market, Supeco, Profi, Mega Image, Shop & Go, Penny Market, Penny XXL, Selgros Cash&Carry, Real, La Doi Pasi – concept store Metro, CrisTim, dar si in zeci de restaurante, ca de exemplu : McDonald’s, KFC, Pizza Hut, Salad Box, Oro Toro by Osho, Chopstix, Paul, Li-Wu, Presto Pizza, Dristor, Zao, Bucate pe roate, City Grill si multe altele. Cardurile Ticket Restaurant® pot fi folosite şi pentru plati online.
« Reteaua de magazine si restaurante afiliate este in permanenta expansiune. Ca si in cazul bonurilor de masa Ticket Restaurant® emise in format clasic, am construit prin parteneriate cu comerciantii cea mai mare retea de unitati afiliate. Tichetele in format clasic pot fi cheltuite in peste 65.000 de magazine si restaurante, in toata tara”, spune Vianney DU PARC.
Furnizor global de solutii de afaceri, cu peste 5 ani experienta pe piata cardurilor preplatite din Romania, Edenred isi propune sa creeze servicii cu valoare adaugata pentru clientii si partenerii sai, transformand fenomenul digitalizarii intr-un obiectiv strategic si o oportunitate pentru companie.
Astfel, salariatii care beneficiaza de carduri Ticket Restaurant® au acces la aplicatia mobila dedicata, dezvoltata de Edenred, putand afla online, pe tableta sau pe smartphone soldul cardului, istoricul tranzactiilor si alimentarilor, valabilitatea sumelor incarcate, precum si cele mai apropiate magazine sau restaurante afiliate. Aplicatia mobila este disponibila pentru platformele iOS, Android si Windows Phone.
Pentru companiile angajatoare care le ofera salariatilor tichete de masa, cardurile Ticket Restaurant® aduc un castig semnificativ de timp. Cardurile pot fi reincarcate lunar cu sumele oferite de companii salariatilor, iar sumele aferente ajung imediat la salariati, nemaifiind necesara distribuirea fizica a tichetelor.
Pentru magazinele alimentare, restaurante si unitati de alimentatie publica, acceptarea cardurilor de masa va aduce o economie de timp si o decontare rapida a sumelor derulate astfel. Pentru a putea accepta plati prin carduri de masa, unitatile de alimentatie au nevoie de semnarea unui contract de afiliere si vor trebui, de asemenea, sa inroleze POS-urile deja existente in reteaua cardurilor Ticket Restaurant®.
In majoritatea tarilor din Europa, tichetele de masa exista atat in format clasic, pe hartie, cat si electronic, pe card. Belgia este prima tara din lume care va face tranzitia integrala la tichete de masa electronice, in octombrie 2015, iar Franta numara deja peste 80 000 de beneficiari pentru tichetele de masa in format electronic lansate anul trecut.
Grupul Edenred emite deja carduri de masa in 18 tari din Europa, America Latina si Asia. Pe langa cardurile de masa, Edenred emite si alte tipuri de carduri de beneficii in 37 de tari. in prezent, 58% din volumul emis de Edenred la nivel international in sfera beneficiilor pre-platite este digitalizat. Tranzitia la cardul de masa in Romania este in concordanta cu strategia grupului Edenred, care prevede o crestere a ponderii solutiilor electronice in volumul emis la peste 75% pana in 2016.
In Romania, tichetele de masa sunt cel mai utilizat beneficiu extra-salarial – aproximativ 2 milioane de salariati primesc tichete de masa in prezent. Legea care permite emiterea lor si in format electronic a fost adoptata in noiembrie 2013, normele sale de aplicare au aparut in ianuarie 2015, iar in prezent Ministerul de Finante este in curs de a autoriza primele companii care pot emite tichete de masa electronice.
Edenred, compania care a inventat tichetele de masa Ticket Restaurant®, este liderul mondial in servicii preplatite adresate companiilor.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: