Economie in pandemie – 300 de conturi sunt deschise online zilnic, prin platforma George (BCR). Au fost expediate 30.000 de carduri catre clienti.

22 aprilie 2020

BCR va continua planul strategic de digitalizare a bancii, „cu alocarea mai departe a unor investitii consistente”, a declarat managementul bancii, la o noua conferinta de presa online.

In prezent, 432 de unitati BCR functioneaza cu doar 50% din echipa. Pe 21 aprilie, 1.457 de angajati BCR lucrau de acasa, iar in total 2.241 au accesat sistemele bancii de la distanta in aceeasi zi.


Tot de la distanta opereaza si clientii. Actualmente,” inregistram 300 de conturi deschise online 100% zilnic, prin platforma George, volumul dublandu-se in ultima perioada.”

De asemenea, peste 30.000 de carduri au fost expediate prin curier catre adresele de domiciliu ale clientilor, pe cheltuiala bancii.

Amanare ratelor la plata

Peste 20.000 de clienti (24.000 de credite) au aplicat, pana in prezent, pentru amanarea ratelor. Mai mult de 40% dintre clienti au optat pentru solutiile oferite de BCR. Banca a implementat deja solutii rapide de amanare pentru 6.000 de clienti.

Din 31 martie, pentru 380.000 de clienti detinatori de carduri de credit si overdraft BCR a aplicat deja amanarea la plata a sumei minime obligatorii si a dobanzii.

Banca ofera clientilor trei canale pentru amanarea la plata a ratelor la creditele contractate: site-ul BCR, Contact Center si platforma George. Aproape 10.000 de clienti si-au confirmat deja informatiile folosind ultimul canal.

Vicepreşedintele BCR anticipează că până în 15 mai, când expiră starea de urgenţă, ponderea creditelor amânate la plată în cazul BCR nu va depăşi 10% din portofoliul băncii.

Banca mentioneaza ca peste 70% dintre clientii care detin credite de consum au si o asigurare de somaj.

Grad utilizare carduri

Pentru institutia care spune ca are cea mai mare retea de ATM-uri din tara, “Retragerile de numerar au fost destul de mari în primele zile, mai ales în sucursale. Zona de gestiune a cashului a fost prioritatea numărul 1.”, a declarat Dana Dima (Demetrian), VP Retail & Private Banking la BCR.

Retragerile de bani au început să scadă ulterior astfel că în aprilie, „deși exista în anii trecuți o creștere a 10% a volumelor, anul acesta avem o scădere de 20%.”, potrivit oficialului BCR. „Tranzacțiile cu cardurile la POS-uri au rămas la un nivel similar celui de anul trecut.”, a mai precizat Dima.

“Nu se observă o scădere a salariilor. Probabil că lumea a consumat mai puțin de Paști, având în vedere că nu au avut prea multe posibilități.”, a explicat Dana Dima.

Finantare

In perioada  16 martie  – 16 aprilie  de cand s-a instalat  starea de urgenta, BCR a aprobat pentru clienti corporate finantari noi in valoare de aprox. 500 milioane EUR , reprezentand finantari  de investitii, achizitii si capital circulant. Beneficiarii  acestor aprobari sunt companii preponderent din sectoarele: energie, agricultura, industria alimentara, produse de consum nonciclice.

In cadrul IMM INVEST, BCR a a primit un plafon de 3,4 miliarde de lei. Considerand garantarea de 80% probabil ca vom acorda in jur de patru miliarde lei credite pentru IMM, dubland practic portofoliul de credite IMM.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?