Piaţa de fashion online din România s-a situat anul trecut la 800 de milioane de euro, într-un tablou în care întreaga piaţă de comerţ online a ajuns la 5,6 miliarde de euro, conform estimărilor GPeC şi ARMO. În 2021, segmentul de fashion online ar putea atinge borna de 1 miliard de euro, potrivit ZF.
Ponderea comertului electronic in totalul vânzărilor din retail a ajuns la 10% in Romania, in vreme ce acelasi indicator este de 15% in Polonia si de peste 30% in Marea Britanie.
Circa 40% dintre cei care cumpără online sunt din Bucureşti şi 60% din total cumpărături online sunt în marile oraşe.
O particularitate a pietei o reprezintă plata ramburs, ceva specific României şi Bulgariei. În România peste 60% din plăţi sunt ramburs, in timp ce in tari precum Cehia sau Polonia peste 70% din comenzi sunt plătite online cu cardul.
O alta particularitate specifica pietei romanesti este ca „avem mulţi clienţi care cumpără direct de pe device-uri mobile,“, a declarat Raluca Radu, country manager ANSWEAR România – o afacere care a înregistrat vânzări de 30 milioane euro in 2020 pe plan local (+36% fata de 2019).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: