[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Dupa aproape 4 ani de la emiterea primelor instrumente de plata fara contact, doar 6% din portofoliul de carduri al BRD este „contactless”

27 martie 2014

BRD anunta ca a depasit 140.000 de carduri cu tehnologie contactless emise pe piata romaneasca. Banca a inceput emiterea instrumentelor de plata contactless in anul 2010, bazandu-se pe tehnologia „MasterCard PayPass”. Reteaua de acceptare numara in acest moment peste 3.000 de terminale compatibile cu tehnologia contactless. In ultimele 6 luni, valoarea tranzactiilor cu carduri contactless emise de BRD a crescut cu 60%, potrivit comunicatului de presa.

Dupa lansarea cardurilor bazate pe noua tehnologie, banca a adaugat noua functionalitate si cardurilor bancare clasice, continuand implementarea tehnologiei contactless in transportul public sau la nivelul automatelor bancare.

BRD a dezvoltat un concept propriu bazat pe o platforma tehnica certificata de organizatia MasterCard ca model unic la nivel european. Solutia integrata „BRD Transport” a fost implementata in orase precum Sibiu, Galati, Brasov, Constanta (cel putin la nivelul informatiei de pe site-ul BRD) si Arad, si permite plata calatoriei in transportul public, folosind un card contactless.

Dupa aproape 4 ani de la emiterea primelor instrumente de plata contactless, tehnologia nu a prins inca la populatie, rezultatele fiind mai degraba mediocre, mult sub asteptari. Intre timp, vin puternic din spate platile mobile prin „QR codes”ceea ce ar putea determina bancile, pe termen mediu, sa renunte la investitiile in carduri contactless.

Pana atunci, bancile care au trecut la implementarea tehnologiei contactless, incearca sa ajunga la masa critica de utilizatori pentru a putea amortiza macar investitiile initiale.

Este si cazul BRD care pana pe 20 aprilie a.c., desfasoara impreuna cu MasterCard o campanie dedicata detinatorilor de carduri contactless. Pentru a intra in promotie, posesorii cardurilor BRD MasterCard PayPass si Maestro PayPass trebuie sa realizeze tranzactii la terminalele POS, in Romania sau in strainatate, inscrierea in campanie realizandu-se automat.

Premiile se acorda prin tragere la sorti si constau in 3 pachete turistice pentru 2 persoane (transport si cazare la hotel de 4 stele) in perioada 16 – 18 mai 2014 pentru concertul lui Justin Timberlake de la Moscova (pe 17 mai 2014) sau unul din cele 150 de Gift Carduri incarcate, fiecare, cu cate 500 lei.

Tehnologia contactless permite efectuarea de plati de mica valoare prin simpla apropiere a instrumentului contactless de un cititor. Ea este specifica platilor rapide de mica valoare, introducerea PIN-ului nefiind necesara pentru platile sub 100 lei.

BRD are 2,3 milioane de clienti si opereaza o retea de aproximativ 900 de unitati. Cu peste 2,3 milioane de carduri valide si o retea de acceptare de peste 21.600 de POS-uri si 1.500 de ATM-uri, BRD este cel mai important jucator din piata cardurilor.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?