La 615 de zile de la lansare, Salt Bank depaseste pragul de 700.000 de clienti si se apropie de 2 miliarde de lei in active, „confirmand ca un model construit de la zero, pe tehnologie moderna si cu promisiunea unui „banking cum vrei tu”, poate seta unul dintre cele mai rapide ritmuri de crestere si adoptie din industria bancara.” – potrivit comunicatului. Banca a ajuns la o valoare a depozitelor atrase de aproape 2 mld. lei, ceea ce este „mai mult decat ne-am proiectat initial cand am crezut ca romanii doar isi vor tine banii in contul curent„.
„In ultimele 12 luni, suma totala a depozitelor atrase aproape ca s-a dublat (crestere de 92%), valoare medie a unei depozit fiind in prezent cu mult peste 10.000 lei.” – a declarat Robert Anghel, Chief Business Officer Salt Bank.
Dezvoltarea rapida a bancii a venit cu un ritm accelerat si pentru echipa de „saltareti”. In prezent, Salt are 429 de angajati, dintre care 31% in IT si 35% in zona de business. Iar la nivel de diversitate, banca bifeaza inca un obiectiv: mai mult de jumatate dintre angajati sunt femei. Desi top managementul insumeaza peste 100 de ani de experienta in banking si peste 25 de ani in tehnologie, Salt reuseste sa mentina o medie de varsta de 35 de ani in companie.
Salt s-a pozitionat intre fintech-uri si bancile traditionale, imbinand flexibilitatea digitala cu siguranta unei institutii bancare. Aceasta abordare i-a permis un ritm rar intalnit in industrie: lansarea lunara de functionalitati sau produse relevante.

Gabriela Nistor, CEO-ul bancii, prezentand calendarul lansarilor in 2025, un produs in fiecare luna
Anul a inceput cu instrumente de gestionare financiara – Pay Bill, Automatic Saver si Subscription Manager – care i-au ajutat pe clienti sa isi plateasca facturile rapid, sa economiseasca automat si sa isi gestioneze subscriptiile dintr-un singur loc.
Au urmat primele produse de asigurare pentru masina, Asistenta Rutiera si RCA, completate ulterior de posibilitatea de a achita RCA in rate direct din aplicatie – o functionalitate care ne face unici pe piata bancara.
In paralel, creditul de nevoi personale a devenit unul dintre produsele preferate ale clientilor: peste 10.000 de credite acordate pana acum, cu o valoare medie de 35.000 lei, si o viteza de acordare record – 2 minute si 21 de secunde din momentul aplicarii pana la „cash in”.
Tot anul acesta, Salt a introdus doua premiere. Call Monitor, functionalitate prin care clientii pot verifica in aplicatie daca la telefon se afla cu adevarat unul din operatorii din Care Center-ul Salt. Si, Help Mama, o functionalitate in premiera internationala prin care banca schimba rolurile in familie, iar copilul adult devine protector al parintelui senior sau al oricarei pesoane dragi vulnerabile in fata fraudei bancare.
Spre final de an, banca a extins produsul de investitii, oferind acces la actiuni si ETF-uri internationale, incepand de la doar 1 euro. Astfel, Salt face un pas important in democratizarea investitiilor, care devin accesibile oricui, de la cei mai experimentati investitori pana la cei aflati la inceput de drum.
Mai mult, Salt este in prezent singura banca din Romania care ofera acces simultan atat la piata locala, prin fonduri mutuale romanesti, cat si la piete globale, direct din aplicatie. Pana acum, prin Salt au fost plasate peste 30.000 de ordine de tranzactionare, cel mai mare fiind in valoare de 450.000 lei, iar valoarea medie a portofoliului a ajuns la 5.300 lei per client.
Salt Business, lansat tot in 2025, a devenit rapid o solutie de referinta pentru antreprenorii solo care vor sa aiba banca la indemana, inclusiv atunci cand vine vorba de mini-businessul lor. In prezent, 80% dintre clientii business sunt activi, iar unul din patru utilizeaza Invoices – sistemul de facturare integrat cu SPV, disponibil direct in aplicatie.
Chiar daca, in acest moment, aplicatia permite inrolarea doar a mini-businessurilor cu un singur administrator, cea mai mare incasare realizata prin Salt Business a depasit 1,15 milioane lei.
In plus, banca este folosita atat pentru cheltuielile de zi cu zi – cum ar fi tranzactiile in supermarketuri, metrou sau ride sharing – cat si pentru pasiuni: de la gaming, pana la calatorii exotice. Si exista si o dimensiune emotionala: Salt a devenit un mod prin care clientii isi exprima iubirea. Fata de 2024, Salt a inregistrat de sapte ori mai multe tranzactii care includ mesaje de „te iubesc” si „imi e dor de tine”.
Toate aceste dezvoltari, care fac bankingul mai simplu au facut ca Salt sa se afla astazi in buzunarele romanilor din toata tara, nu doar in orasele mari. Raportul de gen s-a echilibrat de la 70% barbati si 30% femei, a ajuns la 62% barbati si 38% femei.
Adoptia Salt Bank in cifre
Clienți & volum
• 700.000+ clienți în 600 de zile
• Aproximativ 2 miliarde lei active totale
• 1 din 3 clienți a beneficiat de cashback
Robert Anghel spune ca banca a inceput cu o medie a varstei de 34 de ani, clientii initiali fiind concentrati in zona de tech si telecom. Astazi, „o buna parte din bancheri sunt clienti Salt Bank„. Oficialul bancii precizeaza ca banca a inceput sa penetreze in toate paturile sociale. „Salt nu mai este doar pentru fondatori, este pentru toti romanii.” In prezent, varsta medie a unui clienti Salt este de 31 de ani, care nu mai provine doar din orasele mari. „Am reusit sa intram si in orasele mai mici.”
Recomandarile joaca un rol esential in cresterea protfoliului de clienti.
„85.000 de clienti au recomandat Salt Bank. In prezent, mai mult de jumatate dintre clientii noi ii atragem prin recomandari.” – precizeaza Robert Anghel.
Se pare ca Salt a ajuns la un ritm lunar de atragere clienti, de doua ori mai mare decat cel inregistrat de cele mai mari banci din Romania.
Acesta a mai a mai adaugat: chiar daca inca mai este nevoie de timp pentru a deveni banca principala a romanilor, deja vedem o utilizare aproape zilnica a produselor bancii. „Cardul Salt Bank este folosit o data la doua zile.”
Cea mai mare tranzactie cu un card Salt Bank a fost de peste 80.000 lei. De asemenea, banca a livrat carduri in 10 tari europene, dar si peste ocean, in SUA.
Credit de nevoi personale
• 10.000+ credite acordate până în prezent
• 35.000 lei valoare medie credit
• 2 minute și 21 secunde – cel mai rapid credit acordat
Comentand cifra creditelor acordate, Gabriela Nistor, CEO-ul Salt Bank a declarat: „avem productia zilnica a unei banci de top 10″.
Salt Business
• 1 din 4 clienți business folosesc Invoices
• 80% din clienții business sunt activi
• 1.150.000 lei – cea mai mare încasare realizată prin Salt Business (ținând cont că momentan se pot întrola doar antreprenorii solo care au un mini business)
Investiții
• 30.000+ ordine plasate
• 5.300 lei valoarea medie a portofoliului
• 450.000 lei – cel mai mare ordin plasat
Comportament financiar – day-to-day
Ride sharing
• 3 curse per client/ lună
• Bon mediu: 26 lei
Transport local & metro
• x 4 tranzacții pentru transport în comun
• Bon mediu transport: ~7 lei
Supermarket
• x 3,5 creștere număr tranzacții
• Bon mediu: 53 lei
Pasiuni & lifestyle
Cafea
• 1 client – a cumpărat cu Salt 369 cafele într-un an (≈ 6.000 lei)
• 3 clienți – peste 300 cafele/persoană
• x 3 creștere număr tranzacții pentru achiziție cafea față de 2024
• suma medie cheltuită pe cafea: 24 lei
Gaming
• x 4,5 creștere tranzacții pe platforme de gaming față de 2024
• 3 clienți au depășit 10.000 lei/an
• În medie clienții cheltuiesc 80 lei

Robert Anghel, Chief Business Officer Salt Bank, vorbind despre pasiunile clientilor bancii
Travel
• 833 lei – plată medie pe bilete de avion
• 88.000 lei/an cheltuiți de un singur client pe bilete
Destinații exotice & rare – tranzacții realizate în:
• supermarketuri din Coasta de Fildeș și Noua Caledonie
• magazine sportive din Paraguay
• puncte comerciale în Saint Kitts & Nevis, Fiji
Gesturi personale prin banking
Salt = „te iubesc” și „îmi e dor de tine” în limbaj digital
• x 7 mai multe tranzacții cu mesaje emoționale față de anul trecut
Mesaje precum:
• „te iubesc”
• „îmi e dor de tine”
• „iunire”
Robert Anghel: „Salt Bank a devenit unul dintre modurile prin care romanii isi declara iubirea unii catre ceilalti. Acest gen de comunicare a crescut de sapte ori fata de anul trecut.”
Ce urmeaza in 2026?
Oficialii bancii spun ca ritmul de o lansare pe luna va continua si in 2026, ceea ce va contribui la cresterea in continuare a numarului de clienti dar si la maturizarea bancii.
Clientul cu numarul 1 milion va fi anuntat mai devreme decat era prognozat. „Undeva in primavara anului viitor. Depinde si de cum orchestram campaniile noastre.” – a precizat Gabriela Nistor, CEO-ul bancii.
Din perspectiva noilor produse, Salt Bank va investi in continuare pe zona de credite si asigurari. Compania a incheiat deja doua parteneriate strategice pe bank-assurance, cu NN Asigurari si Asirom, iar produsele urmeaza a fi anuntate in cursul anului viitor. Prezenti la eveniment, reprezentantii celor doua companii de asigurari au declarat urmatoarele, despre parteneriat:
Kuldeep Kaushik, CEO NN Asigurari: „Are potențialul de a modela peisajul serviciilor financiare.„
Madalin Rosu, CEO Asirom: „Credem ca asigurarile se vand human to human, insa anumite lucruri se pot face digital. Lucrurile pe care le vom face impreuna o sa va uimeasca„.
Una dintre prioritatile bancii in 2026 este si Diaspora. In jur de 7% dintre clientii Salt sunt romani care traiesc in strainatate. „Este o foarte mare oportunitate sa livram pentru ei. La inceputul anului viitor vom avea un produs dedicat romanilor din Diaspora.” – a precizat Robert Anghel.
La randul ei, Gabriela Nistor a mai precizat ca lansarea creditului ipotecar este asteptata pentru 2027.
Listarea bancii la bursa este un subiect care nu se afla in acest moment printre prioritatile bancii. Potrivit Bursei de Valori Bucuresti, una dintre conditiile pe care o companie trebuie sa le indeplineasca pentru a fi cotata la bursa este sa inregistreze profit pentru trei ani consecutivi. Presupunand ca banca va termina pe profit 2026, listarea nu se va putea produce mai devreme de 2029.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: