Intre 15 iulie si 30 septembrie a.c., magazinul online al IKEA a inregistrat peste 6.200 de comenzi, echivalentul a circa 6 milioane de lei. Acest lucru reprezinta practic aproape 1% din vanzarile totale ale companiei. Pe online s-a vandut mai multa mobila decat accesorii si decoratiuni. Daca in offline 60% dintre produsele vandute au fost obiecte de mobilier, iar 40% accesorii si decoratiuni, in online ponderea este (si) mai inclinata catre mobila – 65% vs 35%.
“Sunt insa date bazate pe doar trei luni de vanzari, deci este prea devreme sa tragem concluzii finale”, a declarat pentru wall-street.ro, Alexandru Rusu, directorul financiar al IKEA. Cu toate acestea, managerul IKEA se asteapta ca magazinul online va atrage circa 5% din totalul vanzarilor companiei in urmatoarele 12 luni.
“Piata de online evolueaza mai repede decat retailul clasic – o crestere agregata de circa 11% pe urmatorii cinci ani, si presupun ca piata online de mobila va fi cel putin similara”, spune Alexandru Rusu. Avand in vedere ca el estimeaza evolutia totala a vanzarilor IKEA la circa 6,5% si pe anul financiar in curs, evolutia online-ului va fi de peste doua ori mai mare.
In prezent, aceleasi oferte din magazin se regasesc si in online, neexistand oferte speciale in zona de eCommerce. Clientii pot cumpara peste 70% dintre produsele IKEA de pe Internet. Procesul este insa diferit fata de un magazin online traditional – de exemplu pentru a cumpara trebuie sa “adaugi in cos” codul produsului respectiv, nu insusi produsul prin comanda “adauga in cos”. Este o adaptare localizata pe Romania a magazinelor online ale companiei din alte tari europene,inclusiv din Suedia, tara unde compania are sediul principal.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: