[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Drool.ro: 42% dintre comenzile online pentru produse de copii de pana in 3 ani sunt plasate din mediul rural

25 septembrie 2024

Românii comandă tot mai des online produse de bază pentru copiii lor. Astfel, numărul de comenzi online pentru produse de copii s-a dublat de la an la an, crescând în ultimii patru ani, tendință favorizată și de obiceiul creat în pandemie, arată un raport Drool.ro, unul dintre principalele magazine online de produse pentru copii, numit în piațǎ și “Netflix-ul industriei de articole pentru copii”.

„Această creștere se datorează în mare parte orientării părinților români către produse premium, cum ar fi mobilierul ergonomic, jucăriile educaționale și echipamentele tehnologice pentru monitorizarea sănătății copilului.” – potrivit comunicatului.

În ultimii ani, o parte importantă dintre comenzile de produse pentru copii, aproape 42%, sunt făcute din mediul rural. Dintre acestea, în proporție de 80% sunt plasate din localități din apropierea Bucureștiului, printre care Clinceni, Bolintin, Joița.

Părinții din România cheltuiesc tot mai mult pentru copiii lor, ajungând să cumpere produse în valoare de 8.500 lei pe an per copil. Mai exact, în 2024, aceștia alocă un buget în medie cu 30% mai mare pentru comenzi online decât anul trecut, .

„În ciuda scăderii natalității din România și a creșterii în popularitate a magazinelor chinezești, piața articolelor pentru copii continuă să crească puternic, în special nișa de magazine online cu produse pentru copii și bebeluși.” – precizeaza compania.

Părinții moderni sunt tot mai atenți la confortul, siguranța și dezvoltarea armonioasă a celor mici, alegând articole inovative și sustenabile. Din dorința de a proteja copiii și de a le oferi ceea ce în beneficiul celor mici, părinții nu fac rabat de la calitatea produselor, de la cele principale cum sunt haine, la jucării și accesorii.

Copilul, indiferent de vârstă, este prioritatea principală pentru părinți și aceștia evită să cumpere haine sau jucării făcute din materiale care ar dăuna pielii și sănătății celor mici. De altfel, în multe cazuri, părinții cumpără mai multe produse și mai scumpe pentru copii decât pentru ei înșiși, lăsându-se pe ei pe locul doi.

Acestea sunt și motivele pentru care ecommerce-ul pentru copii este foarte puternic și continuă să crească, în ciuda scăderii natalității sau a intrării pe piață a magazinelor chinezești cu o politică de preț și ofertare foarte agresivă. Totodată, piața se cerne și unele magazine online mai mici se închid tocmai pentru că, în lipsa vânzării de  produse de calitate, nu pot face față concurenței, cei mai mulți părinți din România preferând să cumpere produse mai scumpe, dar calitative”, declară Călin Andrei – fondator Drool.ro, unul dintre cele mai importante magazine online de articole pentru copii din România.

Cele mai multe comenzi online, pe județe

În funcție de oraș, cele mai multe comenzi pentru produse de bebeluși și copii sunt plasate din următoarele orașe, cu o comandă medie între 123 lei și aproape 400 lei:

  • București: 380 lei
  • Cluj-Napoca: 355 lei
  • Constanța: 330 lei
  • Ploiești: 315 lei
  • Timișoara: 300 lei
  • Iași: 290 lei
  • Brașov: 280 lei
  • Suceava: 265 lei
  • Oradea: 108 lei
  • Galați: 123 lei

Cele mai mari comenzi plasate de părinți au fost un loc de joacă de 23.000 lei (4.600 euro), un pătuț de lemn și articole de puericultură mare și mică la peste 8.400 lei și un kart la 5.600 lei. Părinții pot face economii până la 38%, cumpărând online produse pentru copii, mai ales datoriă promoțiilor, față de achizițiile din magazine fizice.

Standardele părinților rămân ridicate privind calitatea și proveniența produselor pentru copiii lor, fapt ce va favoriza în continuare această nișă, care va rămâne una puternică chiar și atunci când crește competiția magazinelor externe. Părinții preferă să cumpere de la magazine locale, pe care le consideră de încredere și la care pot discuta în cel mai scurt timp cu un consultant pentru informații suplimentare”, a mai adaugat Călin Andrei.

____________

Fondat în 2019, magazinul online Drool.ro are o gamă completă de produse pentru gravide și copii cu vârste între 0 și 3 ani. În oferta sa se regăsesc peste 8.000 de produse unice, de la haine de bumbac organic, încălțăminte cu talpă ortopedică, carucioare pliabile, accesorii la produse de puericultură mică. Dintre brandurile comercializate se află BabyJem, BabyCosy, Garvalin, Lego, Berg, Biomecanics, Skiddou, Drool, MamaToyz, Agnotis, Arkerobox, Mokki, Tongs Baby. Drool.ro livrează comenzi foarte rapid, în 1-2 zile lucrătoare, pe teritoriul întregii țări, inclusiv în zone rurale din apropierea marilor orașe.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?