[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Doar 67% din populatia adulta a Romaniei din mediul urban detine un cont curent si un card de debit. 27% dintre romani inca economisesc in numerar, la saltea – studiu.

22 septembrie 2021

Românii își doresc mai multă educație financiară, dar nu apelează la experți, este concluzia unui studiu realizat realizat de către Unlock Market Research la cererea BCR. Doar 24% dintre românii din urban, cu varste intre 18 si 65 de ani, apelează la consultanță financiară specializată, jumătate dintre ei alegând să ceară sfaturi de la familie și prieteni.

În plus, mai mult de jumătate dintre românii care pun bani deoparte nu folosesc un serviciu financiar dedicat economiilor, iar 27% dintre ei preferă să economisească banii in numerar.


Cercetarea evidențiază o nevoie de facilitare a accesului la informații financiare, pentru că lipsa sfaturilor specializate îi expune pe români la vulnerabilitate, iar alegerile financiare greșite le afectează nivelul de satisfacție și calitatea vieții.

„La 5 ani de “Școala de Bani”, un program prin care am oferit educație financiară pentru aproape 500.000 de oameni, suntem pregătiți să le spunem clienților cum pot face alegeri financiare inteligente și să creăm premisele unei schimbări în societate în ceea ce privește gestionarea banilor.

Credem că e timpul ca educația financiară să treacă din zona teoretică în cea practică. Din cărți în agențiile bancare, și de acolo în viața clienților noștri, mai ales în acest context dificil, generat de pandemie. Românii trebuie să știe concret cum să-și organizeze viața financiară, cum să-și planifice viitorul, când trebuie să acceseze un credit și, mai ales, când NU trebuie să ia un împrumut sau orice alt produs financiar-bancar, la ce resurse pot să apeleze și cu ce îi putem ajuta în atingerea unei vieți mai bune. Acesta este fundamentul campaniei BCR <<Pentru o Românie inteligentă financiar!>>”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking BCR.

BCR a implementat în rețeaua de sucursale o platformă dezvoltată de laboratoarele sale digitale, care utilizează soluții avansate de analiză ce pot oferi perspectiva unor alegeri financiare inteligente.

În același timp, pe website-ul BCR este implementat un calculator al regulei 50/30/20 de împărțire corectă a bugetului (50% pentru cheltuieli uzuale, 30% pentru dorințe și 20% pentru economii și investiții), care îi poate ajuta pe cei interesați să-și măsoare nivelul de echilibru financiar.

În ceea ce privește serviciile bancare pe care le utilizează, studiul a relevat ca 67% dintre respondenți au un cont curent și un card de debit, 65% au deschis un cont curent și 61% utilizează internet banking.

De asemenea, 40% au declarat ca detin un card de credit și 28% au cel puțin un produs de economisire de tip depozit bancar.

____________

Cu toate eforturile din ultimii ani, studiile arată că românii se află încă pe ultimul loc la educație financiară în Europa. De exemplu, ultimul studiu realizat de Banca Mondială la nivelul Uniunii Europene şi prezentat în cadrul celei de a doua ediţii a European Money Week din 2018 a plasat România pe ultimul loc din 127 de țări evaluate.

Studiul Unlock Market Research a fost realizat la cererea BCR în luna august 2021, pe un eșantion de 800 de persoane, reprezentativ la nivelul populației cu vârsta cuprinsă între 18 și 65 de ani, din mediul urban. Cercetarea a scos în evidență și faptul că:

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?