[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Doar 5% dintre clientii Enel isi platesc factura online – procentul se va dubla in urmatorii trei ani

21 iulie 2015

Italienii de la Enel, cel mai mare distribuitor privat de energie din Romania, cu o baza de 2,7 milioane de clienti, spun ca aproximativ 5% dintre acestia prefera sa-si plateasca facturile online si se asteapta ca procentul sa se dubleze in urmatorii trei ani.

Desi mediul online este tot mai popular, in cazul platii facturii la energia electrica romanii se dovedesc ceva mai reticenti, scrie ZF. Spre exemplu, Electrica, cea mai mare companie de distributie si furnizare a energiei electrice, spunea ca doar 1% din cei 3,3 milioane de consumatori aleg sa-si plateasca factura online, acelasi procent fiind indicat si de CEZ România, companie care le aprinde becul la circa 1,3 milioane de consumatori.

Procentele sunt destul de mici tinand cont de faptul ca la sfarsitul anului trecut in Romania existau peste 4 milioane de conexiuni fixe la internet de mare viteza si peste 12 milioane de conexiuni active la internet mobil de mare viteza.

De asemenea, procentul este mic si daca ne raportam la evolutia comportamentului de plata online pe zona de taxe si impozite.
Astfel, Primaria Sectorului 3 permitea contribuabililor sa plateasca pe ghiseul.ro incepand cu februarie 2012 iar la jumatatea acestui an 10% dintre plati erau deja efectuate cu cardul (aproximativ 31.000 de platitori unici in 2014). La acest rezultat extraordinar s-a ajuns insa printr-o campanie sustinuta, ceea ce ENEL, Electrica, CEZ – si niciun alt furnizor de utilitati (cu exceptia Orange)- nu au facut.

Cu toate acestea, Enel a facut importanti pasi catre digitalizare, fiind prima companie de utilitati care a lansat pe plan local factura electronica, o aplicatie pentru telefonul mobil pentru servicii de relatii clienti si unitati self-care. Luna trecuta, compania a lansat cardul MyEnel ce ofera clientilor rezidentiali posibilitatea de a plati consumul de energie la orice punct de plata autorizat fara a mai fi nevoie de factura printata.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?