[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Doar 27% dintre romanii care au cont bancar fac plati prin serviciile de internet si mobile banking. Chiar si dupa pandemie, o treime dintre romanii cu cont bancar prefera in continuare interactiunea fizica cu functionarul.

10 iunie 2022

Chiar daca digitalizarea a fost impulsionată în perioada pandemiei, doar unul din patru români (aproximativ 27%) care au cont bancar plătesc prin internet şi mobile banking, a afirmat, joi, Gabriela Folcuţ, director executiv la ARB, la prima ediţie a „Forumului educaţiei financiare”, potrivit Agerpres.

Mai mult, o treime dintre cei care au cont bancar este fidela in continuare drumului la banca si foarte probabil ca isi va dori ca si pe viitor sa interactioneze fizic cu functionarul bancar.

„Digitalizarea este cea care a fost impulsionată. Nu a început, ci a accelerat în perioada pandemiei. Am văzut că această trecere la cashless, contactless a accelerat foarte puternic în această perioadă. Înainte, în anul 2015, 94% din plăţile de retail erau efectuate cash, dar acum un sondaj realizat de IRES ne arată că 27% dintre românii care au cont bancar plătesc prin internet şi mobile banking. Deci, pornim de la paradigma că 6% erau plăţi electronice în 2015, iar acum 27% plătesc prin internet şi mobile banking. Avem de fapt o creştere, o triplare în ultimul deceniu a acestor plăţi prin internet şi mobile banking.” – a declarat Folcut.

Dupa primul an de pandemie am avut deja 47% dintre consumatori care au apelat la serviciile si produsele bancare 100% online. 19% au mers atat pe offline cat si pe online, si un procent de 34% care este dedicat interactiunii fizice cu banca si ca atare este partea aceea care pe termen scurt si mediu, poate si pe termen lung va ramane dedicata interactiunii cu functionarul bancar,” a declarat reprezentantul ARB la Financial Forum organizat de The Diplomat.

In opinia directorului executiv al ARB, românii au avut acces târziu la produsele şi serviciile financiare. În vremea comunismului, doar 5% dintre români aveau un cont curent, iar în primul deceniu de după Revoluţie alţi 12% au deschis un cont curent. Începând cu anul 2000, aproximativ două treimi (67%) dintre români au deschis un cont curent la bancă.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?