Dir. Gen. Mozipo IFN: „am reusit sa digitalizam intregul proces de acordare al creditului” – peste1.500 credite 100% online intr-o luna

4 iunie 2018

„Clientul își completează datele la noi pe site, semnează electronic documentele necesare cu un certificat digital emis pe loc, la distanță, și obține creditul în câteva minute, din fața calculatorului”, declară Andrei Dragu, Director General Mozipo.

Mozipo IFN, instituție de creditare non-bancară, a adoptat în luna aprilie 2018 semnătura electronică calificată pentru încheierea contractelor de credit. Instituția vizează astfel eliminarea documentației pe hârtie prin digitalizarea procesului de acordare a unui credit, precum și simplificarea proceselor de vânzare, răspunzând astfel nevoilor de mobilitate și rapiditate ale clienților.

După prima lună de la lansarea serviciului, Mozipo IFN a acordat peste 1.500 de credite online. Certificatele pentru semnătura electronică la distanță utilizate pentru semnarea documentelor sunt emise de certSIGN, prestator de servicii de încredere calificat în conformitate cu Regulamentului UE nr. 910/2014 (eIDAS) privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice. Semnătura electronică la distanță utilizată este recunoscută pe teritoriul României şi al Uniunii Europene.

“Azi, mai mult ca oricând, rapiditatea cu care poți satisface nevoia clientului – în cazul nostru, viteza cu care îi putem oferi creditul – este esențială. Cu ajutorul partenerilor de la certSIGN, am reușit să digitalizăm întreg procesul de obținere a creditului și am eliminat orice schimb de hârtii și nevoia unor drumuri până la unul dintre sediile noastre. Acum, totul este cât se poate de simplu și se întâmplă 100% online. Clientul își completează datele la noi pe site, semnează electronic documentele necesare cu un certificat digital emis pe loc, la distanță, și obține creditul în câteva minute, din fața calculatorului”, declară Andrei Dragu, Director General Mozipo.

„Semnătura electronică pentru serviciile financiare (bancare și non-bancare) devine pe zi ce trece un instrument indispensabil în relația instituției de credit cu clientul. Obiectivul principal constă în utilizarea serviciilor de semnătură electronică pentru semnarea documentelor necesare creditării, la distanță, de către clienții aflați în fața calculatorului sau a unui dispozitiv mobil. În cazul Mozipo, provocarea majoră a constat în utilizarea acestor servicii în conformitate cu standardele în vigoare, bunele practici în materie de semnătură electronică, dar și cu legislația europeană și națională.”, potrivit comunicatului de presa.

“În urmă cu 3 luni am dat în producție serviciul de semnătură electronică la distanță în conformitate cu Regulamentul eIDAS 910/2014 împreună cu partenerul Mozipo IFN. Clienții, în procesul lor de creditare au posibilitatea de a semna documentația la distanță, prin intermediul certificatului digital emis de certSIGN”, declară Aurel Meiroșu, Director dezvoltare afaceri certSIGN

Sistemele și procedurile certSIGN au fost dezvoltate și extinse în vederea emiterii și gestionării la distanță de către client a mecanismului de creare a semnăturii electronice. Astfel, în călătoria sa online, clientul parcurge toți pașii necesari unui proces: acceptarea clauzelor specifice procesării datelor cu caracter personal, vizualizarea documentelor necesare semnării (creditare, angajare), precum și alte proceduri impuse de legislația în vigoare. În același timp, integrarea serviciilor certSIGN permit, ulterior identificării clientului conform legislației în vigoare, emiterea unui certificat digital necesar creării semnăturii electronice.

***

certSIGN, principalul producător și dezvoltator de soluții criptografice și servicii de încredere din România, furnizează servicii de încredere în conformitate cu cerințele eIDAS. Soluțiile sale sunt dezvoltate integral în România și proiectate special pentru necesitățile specifice mediului de business și pentru facilitarea relațiilor cu instituțiile publice.
Mozipo a fost înființat în 2007 și este printre primele instituții financiare non-bancare care au acordat credite prin Internet și SMS. Procedurile sale simple si clare permit clienților să obțină credit online și în birourile sale în doar 5 minute.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?