[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Dintre cei 1,75 mil. de clienti BCR care folosesc internet si mobile banking, 57% utilizeaza plaforma George

2 noiembrie 2020

Pentru finele lunii septembrie din acest an, BCR raporteaza 1,75 milioane de utilizatori de internet banking si mobile banking, dintre care „peste 1 milion de utilizatori unici activi de George, în creștere cu 60% față de primele noua luni din 2019,” potrivit unui comunicat de presa.

Numărul de tranzacții prin George a crescut cu 112% în primele nouă luni 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019.


Nouă din zece utilizatori folosesc varianta mobile.

Conturile în valută au crescut cu peste 200% în primele 9 luni din 2020 față de aceeași perioada a anului trecut.

George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi, ca reducere, clienților care folosesc plata cu cardul, a ajuns la 230.000 de utilizatori în doar trei luni.

Numărul total de credite de consum acordate prin George s-a ridicat la 23.000 de la începutul anului, reprezentând 29% din creditele noi de nevoi personale. Numărul clienților care își achiziționează creditul George fără să ajungă într-o sucursală BCR a ajuns la 45%.

De asemenea, 95% din totalul conturilor de economii deschise în 2020 au fost prin George.

„Am transformat platforma inteligentă George într-unul dintre cele mai complete și evolutive ecosisteme digital bancare, având la bază ceea ce definește evoluția industriei – experiența clientului,” a declarat Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

###

Rezultate financiare

BCR a înregistrat un profit net de 845,8 milioane de lei (175,2 milioane de euro) în primele 9 luni din  2020, față de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) în primele 9 luni din 2019 pe baza unui rezultat operațional mai mare și a unui avans semnificativ al creditelor noi, parțial compensate de costuri cu riscul mai mari. Profitul net din 2019 a fost afectat de constituirea unui provizion excepțional legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe în trimestrul al doilea din 2019.

Rezultatul operațional s-a îmbunătățit cu 6,6% până la 1.403,7 milioane de lei (290,8 milioane de euro) în primele 9 luni din 2020, de la 1.317,4 milioane de lei (278 milioane de euro) în primele 9 luni din 2019, pe fondul unor venituri operaționale mai mari și al unor cheltuieli operaționale mai reduse.

Venitul net din dobânzi a crescut cu 5,7% până la 1.778,6 milioane de lei (368,5 milioane de euro) în primele 9 luni din 2020, de la 1.683 milioane de lei (355,2 milioane de euro) în primele 9 luni din 2019, favorizat de volume mai mari de credite atât pe segmentul de clienți retail, cât și pe cel de corporate, parțial compensat de impactul din dobânzi mai scăzute pe piața monetară.

Venitul net din comisioane a scăzut cu 13,3% până la 501,7 milioane de lei (103,9 milioane de euro) în primele 9 luni din 2020, de la 578,9 milioane de lei (122,2 milioane de euro) în primele 9 luni din 2019, determinat de un volum mai redus de comisioane din retrageri de numerar și de eliminarea comisionului de retragere de la alte ATM-uri decât cele ale BCR în aprilie și mai, ca măsură de sprijin în perioada stării de urgență.

Rezultatul net din tranzacționare a crescut cu 2,2% până la 256,7 milioane de lei (53,2 milioane de euro) în primele 9 luni din 2020, de la 251,1 milioane de lei (53,0 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, în principal datorită unei activități de tranzacționare mai crescute.

Venitul operațional a crescut cu 1,2% până la 2.618,5 milioane de lei (542,5 milioane de euro) în primele 9 luni din 2020, de la 2.587,4 milioane de lei (546,0 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, determinat de venitul net din dobânzi și venitul net din tranzacționare mai mari, parțial compensat de venitul net din comisioane mai mic.

Rata creditelor neperformante a ajuns la 4,4% în septembrie 2020, ușor mai ridicată față de 4,1% în decembrie 2019. Această evoluție reflectă efectul unui eveniment singular constând într-o expunere pe un client Corporate de valoare mare devenită neperformantă, înregistrată în trimestrul al doilea din 2020, după o lungă perioadă cu aproape nicio acumulare de noi credite neperformante și pe fondul continuării recuperărilor pe ambele segmente retail și corporate. În același timp, gradul de acoperire al creditelor neperformante cu provizioane a atins nivelul de 119,6% în septembrie 2020.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?