[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Din noiembrie 2012, s-au efectuat peste 3,8 mil. de tranzactii prin reteaua de ghisee automate a BCR – cel putin 50% sunt plati facturi

9 iulie 2014

BCR dezvolta conceptul de Self Service prin instalarea a inca 50 de ghisee automate, in prezent, banca dispunand de o retea de 450 de astfel de automate prin care s-au efectuat, de la instalare (noiembrie 2012), peste 3,8 milioane tranzactii in valoare de 1,12 miliarde lei.

Din totalul tranzactiilor efectuate prin Ghiseele Automate de Plati mai mult de jumatate o reprezinta platile de facturi urmate de alimentari conturi proprii si rambursarile ratelor pentru cardurile de credit.


plata facturi ATP BCRBCR dispune in prezent de un numar de aproape 685 de aparate – Cash In, si anume 450 de APT (Ghiseu Automat de Plati), 72 de Masini Multifunctionale si 163 de Automate de schimb valutar. Totodata, banca are instalate aproape 2.100 de ATM – uri (Cash Out).

Valoarea investitiei in reteaua de 450 ghisee automate se ridica la aproximativ 2,3 milioane EUR.

„BCR a derulat cel mai ambitios plan de dezvoltare a unei retele de Self Service – Cash In dintre toate bancile romanesti. Printre principalele avantaje ale utilizarii ghiseelor automate se numara rapiditatea in efectuarea tranzactiilor, durata unei operatiuni reducandu-se de la circa 4 minute la mai putin de 40 de secunde. Timpul economisit de clientii nostri de la inceputul anului se ridica la circa 84.000 ore”, a declarat Elena Ionescu Turda, Sef Departament ATM & Self Service, BCR.

Ghiseele automate sunt echipamente tip Self Service la care clientii BCR, persoane fizice, pot efectua singuri operatiunile dorite – plata facturilor, alimentarea conturilor curente sau rambursarea sumelor pentru cardul de credit. Tranzactiile pot fi efectuate exclusiv in lei si beneficiaza de comision ZERO.

Judetele unde clientii au ales sa efectueze cea mai mare parte din operatiuni la automatele bancare in defavoarea ghiseelor bancii sunt, pe langa Municipiul Bucuresti, judetele din vestul tarii (Timis, Arad, Caras Severin), dar si in cele din est (Bacau, Vaslui, Vrancea, Galati). Dintre judetele unde clientii inca prefera operatiunile la ghiseele bancii in locul celor la automatele bancare se numara Valcea, Gorj, Mehedinti, Dolj si Olt.

„Suntem in permanenta atenti la nevoile clientilor nostri si avem in derulare mai multe proiecte de dezvoltare a functionalitatilor disponibile in zonele de Self Service BCR cum ar fi depunerile de numerar in alte conturi decat cele proprii, platile din conturile curente si multe altele”, a adaugat Elena Ionescu Turda.

* * *

BCR isi desfasoara activitatea prin intermediul unei retele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor si 563 de unitati retail localizate in majoritatea oraselor din intreaga tara cu peste 10.000 de locuitori. Reteaua proprie de acceptare a cardurilor numara aproximativ 15.600 de terminale, dintre care peste 86% sunt POS-uri instalate la comercianti.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?