Din 12 iulie intra in vigoare noile reguli europene pentru platformele de intermediere online in relatia cu comerciantii

1 iulie 2020

Începând cu data de 12 iulie 2020, Regulamentul (UE) 2019/1150 privind promovarea echităţii şi a transparenţei pentru întreprinderile utilizatoare de servicii de intermediere online va fi direct aplicabil în România. Regulamentul stabileşte noi reguli pentru platformele de intermediere online în relaţia cu întreprinderile (comercianţii) care oferă consumatorilor bunuri sau servicii prin intermediul acestora.

Întrucât, cu excepţia nulităţii pentru anumite situaţii specifice de nerespectare a regulilor legate de termeni şi condiţii, Regulamentul nu stabileşte remedii propriu-zise pentru încălcare sau modalitatea în care va fi verificată respectarea prevederilor Regulamentului, stabilirea acestora revine fiecărui stat membru UE în parte.

La nivel naţional, având în vedere iminenta aplicare a Regulamentului, Consiliul Concurenţei a supus recent consultării publice un proiect de Ordonanţă de urgenţă privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului la nivel naţional. Consiliul oferă entităţilor interesate posibilitatea de a depune observaţii şi propuneri cu privire la proiectul de act normativ până pe data de 3 iulie 2020.

Un aspect important de avut în vedere în legătură cu acest proiect este faptul că introduce amenzi contravenţionale de până la 1% (respectiv între 0,1% şi 1%) din cifra de afaceri obţinută de furnizorul de servicii de intermediere online din administrarea platformei online. Aceste amenzi pot fi aplicate inclusiv pentru nerespectarea cerinţelor privind procedurile şi termenele de modificare a termenilor şi condiţiilor încheiate de platforma online cu întreprinderile utilizatoare de servicii, sau a cerinţelor privind restricţionarea, suspendarea sau sistarea furnizării serviciilor de intermediere online.

Articolul complet aici

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?