[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Digitalizare CEC Bank: s-a triplat numarul clientilor care acceseaza oferta bancii de la distanta, in S1 2004 fata de S1 2023

27 septembrie 2024

Urmare a digitalizării accelerate, în prima jumătate a anului 2024, banca anunta o triplare a numărului clienților care au accesat produse de creditare prin fluxuri 100% online sau parțial digitale (canale online și rețeaua de unități teritoriale) față de aceeași perioadă a anului 2023. „La nivelul unităților teritoriale, 60% din pachetele accesate de clienți sunt deschise prin fluxurile digitalizate, 100% fără consum de hârtie” – precizeaza banca.

De asemenea, la nivelul unităților teritoriale, 50% din creditele de consum se acordă clienților persoane fizice prin fluxuri digitalizate cu răspuns rapid pentru client, în medie de 30 minute. „Volumul tranzacțiilor de creditare persoane fizice realizate prin fluxuri digitalizate la nivel de rețea teritorială a crescut de 4,2 ori comparativ cu semestrul 1 al anului 2023” – potrivit comunicatului.


Tot în zona de digitalizare a serviciilor bancare, CEC Bank a implementat în premieră, în forma dezvoltată prin intermediul aplicației de Mobile Banking, funcționalitatea de remitere la distanță a imaginii Instrumentelor de Debit originale (Cecuri, Bilete la Ordin, Cambii), în vederea încasării de către clienții eligibili.

Totodată, a fost extinsă oferta de servicii disponibile precum plata huvinietei și a taxei de pod de la Fetești – Cernavodă, precum și actualizarea adresei de e-mail utilizată în relația cu Banca.

Pentru derularea operațiunilor bancare prin CEC Bank în deplină siguranță, a fost integrată o soluție suplimentară de securitate în cadrul aplicației de Mobile Banking. Aceasta asigură protecție împotriva unei largi game de atacuri cibernetice, precum cititoare de ecran, vulnerabilități legate de rooting, jailbreak sau debugger, injectarea de cod sursă extern, afectarea integrității aplicației ș.a.

De asemenea, a fost lansată o nouă versiune a aplicației de Mobile Banking cu meniuri optimizate și un design modern și prietenos, completat, printre altele, de funcționalitatea Dark Mode, împreună cu autorizarea biometrică a tranzacțiilor.

Rezultate financiare

În primul semestru al anului 2024, CEC Bank a crescut nivelul activelor cu 35,0% față de perioada similară a anului trecut, de la 69,05 miliarde de lei la 93,23 miliarde de lei.

La nivelul Grupului s-a înregistrat în semestrul I din 2024 un profit net de 279,8 mil. lei, din care profitul net al Băncii a fost de 269,5 mil. lei.

Raportul cost-venituri la nivelul Băncii s-a îmbunătățit, ajungând la 51,61% în S1 2024 (46,78% în condițiile în care nu ar fi fost aplicat impozitul suplimentar) față de 54,07% în S1 2023.

Rata de rentabilitate a capitalurilor (ROE) la nivelul Băncii a fost de 10,87%, față de 11,83% la finalul anului 2023. Excluzând efectul impozitului suplimentar pe cifra de afaceri, ROE este de 13,08%.

Noutăți

Meta’s virtuale decade

Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?