[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Digitalizare BCR: ponderea produselor vandute 100% online persoanelor fizice a crescut de la 88% in S1 2024, la 94% in S1 2025

1 august 2025

BCR anunță ca 94% dintre produsele pentru persoane fizice (deschidere de cont curent, credite ipotecare și de consum, cont de economii, depozite, asigurări și produse investiționale) sunt vândute pe flux 100% digital, comparativ cu 88% în S1 2024.

Potrivit bancii, institutia trece printr-un moment de digitalizare accelerată, cu 2,64 milioane de utilizatori ai ecosistemului digital George (internet banking și mobile banking), dintre care 2,28 milioane sunt utilizatori activi ai aplicației George mobile; creștere de 14% an pe an.


90% din totalul produselor de protecție și asigurare BCR au fost achiziționate pe flux 100% digital direct din George, cu o creștere de 22% an pe an a stocului de polițe. În plus, BCR, în parteneriat cu OMNIASIG Vienna Insurance, a lansat asigurarea de sănătate individuală Medical Protect, care este disponibilă 100% digital, direct în aplicația George, și oferă clienților persoane fizice o soluție modernă și accesibilă pentru protecția sănătății.

În T2 2025, 98% dintre clienți au aderat pe flux digital la Fondul de Pensii Facultative BCR Plus (Pilonul III), direct din George. Digitalizarea experienței a dus la creșterea cu 100% a numărului de noi aderări în S1 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, iar Fondul de Pensii Facultative BCR Plus a ajuns la peste 167.000 de participanți care își construiesc viitorul financiar cu BCR Pensii.

Peste 160.000 de companii sunt înrolate în George pentru afaceri.
În S1 2025, peste 70% dintre clienții eligibili și-au deschis relația cu banca prin Digital Onboarding, iar mai mult de 70% dintre creditele pentru clienții microîntreprinderi au fost acordate prin produsele digitale disponibile: Overdraft Digital, Credit Inteligent George și Cardul de Credit George.


Transformarea interacțiunilor cu clienții

BCR spune ca este prima bancă din România care a integrat soluția de plată „Click to Pay”, dezvoltată de Mastercard, direct în George. „Noua opțiune le oferă clienților persoane fizice și juridice (PFA și microîntreprinderi) o experiență de plată online sigură și rapidă, fără a fi necesară introducerea manuală a datelor cardului.” – se precizeaza in comunicat.

Banca a continuat dezvoltarea sistemului de open banking, facilitând deschiderea de conturi George, prin flux 100% digital, direct din aplicațiile OLX, MedLife, Dedeman, Kaufland, eMAG, Lidl Plus, MyVodafone, Rompetrol și Profi. În plus, Animawings, Paralela 45, Dertour și Voxa s-au alăturat ca noi parteneri în George Store, oferind promoții speciale utilizatorilor.

Sistemul de open banking a fost extins și pentru clienții persoane juridice – PFA și microîntreprinderi, oferindu-le posibilitatea să deschidă cont George pentru afacerea ta direct de pe platformele Trans Sped, REGNet, MedLife, Quicklegal și Easybill. De asemenea, „George Store este cel mai mare marketplace de soluții pentru antreprenori”, ce le oferă prețuri preferențiale pentru serviciile Bitdefender, Banqup, Edenred, Vodafone, Regina Maria, dar și de la mulți alți parteneri comerciali.

Clienții BCR au primit peste 34 milioane de lei prin George Moneyback, programul de loialitate care oferă bani înapoi celor care folosesc plata cu cardul. George Moneyback a ajuns la peste 1,5 milioane de utilizatori, în creștere cu 15% față de S1 2024.

Noutăți
Stay updated to the impact of emerging technologies in fintech & banking.
Banking 4.0 newsletter - subscribe
Cifra/Declaratia zilei

Dariusz Mazurkiewicz – CEO at BLIK Polish Payment Standard

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?