[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

DigiSinergy: jumatate dintre firmele care cumpără doar aplicații de digitalizare nu le va utiliza niciodată. Mai mult, „30% dintre companiile analizate utilizeaza aplicatiile la numai 10% din capacitate”.

19 iunie 2023

Una din doua firme din România care cumpără soluții software de digitalizare a business-ului, fără a accesa servicii adiacente, nu le va utiliza niciodată sau vor abandona utilizarea acestora după mai multe încercări nereușite, potrivit DigiSinergy, companie de tehnologie specializata în transformarea digitală a business-urilor. În lipsa personalului calificat, firmele nu sunt în măsură să gestioneze transformarea proceselor actuale, pentru a putea integra aplicații de digitalizare.

În același timp, 30% dintre companiile analizate folosesc aplicațiile de digitalizare cumpărate la o capacitate infimă, de numai 10%. În lipsa analizei de business, în cadrul căreia se stabilesc funcționalitățile și limitele soluțiilor achiziționate, companiile nu sunt în măsură să facă legătura între diverse funcționalități ale aplicațiilor și nevoile lor. Pe de altă parte, atunci când clienții beneficiază de suportul furnizorilor și în procesul de implementare, aplicațiile vor putea fi utilizate la o capacitate mai mare decât așteptările.


Companiile din România se familiarizează cu digitalizarea și înțeleg că își pot transforma modelul de business dacă utilizează instrumente și tehnologii. Ne aflăm însă într-o etapă incipientă, unde prea puțini manageri și factori decizionali știu că digitalizarea nu se rezumă la achiziția unei aplicații, a unui soft. În digitalizare, one size does not fit all. Cele mai multe dintre companii cumpără acum software fără o analiză de business prealabilă și nu vor personaliza niciodată soluția în acord cu nevoile, obiectivele și protocoalele interne. În plus, fără suport pentru implementare și adaptare la modul intern de lucru, soluția nu își va îndeplini scopul”, spune Natalia Lepădatu, cofondator DigiSinergy.

Rezultatele vor fi cele așteptate atunci când software-ul achiziționat este dublat de serviciile pre și postachiziție. Analiza de business, personalizarea soluției, implementarea și trainingul sunt obligatorii cu atât mai mult în companiile care nu au personal calificat pentru aceste etape.

Chiar și atunci când clientul îi comunică furnizorului de soluții care sunt așteptările în materie de digitalizare, calibrarea soluțiilor propuse de furnizor necesită o perioadă de rulaj pentru a atinge maximum de eficiență.

Poate exista o diferență între ce își dorește clientul și ce oferă aplicația inițial, chiar dacă au fost comunicate, agreate și implementate toate cerințele. Pe parcursul folosirii soluției, clientul va putea înțelege cu adevărat cât de multe aspecte poate îmbunătăți prin digitalizare și va solicita lucruri pe care le observă doar în proces și consideră că îi sunt necesare.

__________


Între soluțiile dezvoltate de DigiSinergy se numără aplicațiile de automatizare a proceselor de BackOffice și management, precum: InvOn, suită de soluții de tip Robotic Process Automation care folosește inteligența artificială pentru procesarea automată a facturilor; BankOn pentru reconcilierea automată a extraselor bancare, a borderourilor de la curieri și de la procesatorii de plăți și, respectiv, închiderea facturilor; PayOn, pentru managementul rapid al plăților (situația plăților curente și viitoare, emiterea automată a ordinelor de plată etc.); CashOn pentru urmărirea și previzionarea fluxului de numerar, precum și StocOn, pentru emiterea automată a comenzilor de aprovizionare și urmărirea stocurilor.

Integrarea acestora cu ERP, CRM sau alte aplicații permite automatizarea fluxurilor, reducerea timpilor de lucru și eliminarea greșelilor. Dynamic Sales, soluția de tip ERP-CRM bazată pe roboți și inteligență artificială, destinată clienților mici și medii, înglobează întreaga suită de produse dezvoltate sub o platformă umbrelă, acoperind toate nevoile de digitalizare ale unei companii. Dynamic Sales este o soluție potrivita celor care doresc să aplice pentru fonduri europene pentru digitalizare, oferind un punctaj maxim datorită specificațiilor sale, precizeaza compania.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?