Utilizarea serviciilor bancare mobile este in crestere, atat in SUA cat si in Europa, in ciuda temerilor privind securitatea. Un sfert dintre consumatorii din Europa sunt utilizatori activi de mobile banking, in vreme ce in cazul consumatorilor din SUA procentul urca la 36%. In 2011, procentele erau de 9% si respectiv 13%.
Potrivit Forrester, principala activitate de mobile banking este verificarea soldului contului, 78% dintre utilizatorii activi din Europa si 80% dintre consumatorii americani, folosindu-si telefoanele mobile in acest scop in ultimele 3 luni.
Cea de-a doua activitate este vizualizarea unei tranzactii bancare recente, 52% in SUA si 53% in Europa. Diferente semnificative apar abia la activitatea de pe locul trei. In cazul consumatorilor americani este vorba despre transfeurile de bani intre conturile aceleiasi firme (45%) in vreme ce pentru consumatorii europeni se afla alertele SMS (40%).
Pe locul patru se regaseste plata facturilor folosind terminalele mobile. In SUA, 35% dintre utilizatorii de mobile banking au vazut sau au primit a factura pe terminalul mobil iar 16% dintre ei au adaugat noi beneficiari direct pe mobil. In Europa, unde plata facturilor este mult mai automatizata decat in SUA, 24% dintre utilizatorii de mobile banking au platit o factura folosindu-se de terminalele mobile proprii.
Diferente sunt legate si in ceea ce priveste tipul terminalului folosit pentru mobile banking. Astfel, in vreme ce utilizarea tabletei a scazut la americani, la 17% in prezent de la 19% anul trecut, in cazul consumatorilor europeni tendinta este de crestere, de la 11% in 2014, la 13% in acest an.
Preocuparile privind confidentialitatea si securitatea continua sa determine unii consumatori din Europa sa nu foloseasca mobile banking-ul. Studiul a relevat ca 32% dintre europeni nu cred ca este sigur, in timp ce 30% nu au incredere in a efectua operatiuni bancare de pe telefonul mobil. Practic, in acest moment, sunt inca mai multi consumatori europeni care nu au deloc incredere in mobile banking decat cei care il folosesc efectiv.
Pe fondul competitiei puternice in spatiul mobile banking, Forrester a declarat: „Echipele digital banking ar trebui sa inceteze sa se mai ingrijoreze cu privire la concurenta si sa devina in schimb obsedate de ceea ce clientii lor au nevoie si apreciaza”.
La studiul Forrester au participat 61.000 de consumatori din SUA si 17.000 din Europa.
Sursa: www.forrester.com
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: