Dialog eMag-banci despre cum sporim increderea in platile online: cumparaturi online direct din internet banking si returnare instant a banilor

4 decembrie 2015

Seful eMag, Iulian Stanciu (foto), a declarat in cadrul unei conferinte de specialitate organizate de ZF ca plata cu cardul in show-room-urile eMag este, in momentul de fata, de peste 60% in vreme ce plata cu cardul pe magazinul online se apropie de 20%. Managerul crede ca aceasta diferenta se poate diminua in momentul in care clientii vor primi niste beneficii, nu neaparat bani, care ii vor face sa-si infranga teama de a tranzactiona online.

„In online este temerea oamenilor de a plati pentru ca spun „dar ce se intampla dupa?” „Eu va dau banii si dureaza 5 secunde sa mi-i luati. Daca ii vreau inapoi mi-i dati la fel de repede?” Cred ca acesta este un focus. Al nostru este mare si vom provoca bancile sa se intample acest lucru automat, instant – nu dupa doua zile – 24/24. Si eu fata de clientul meu am o promisiune pe care vreau sa o fac. Sa-i spun ca asa cum ai cumparat simplu, vreau sa fie la fel de simplu sa si returnez. In momentul in care ii spun ca este simplu sa returnez el o sa spuna ca este ok sa comande.”

Gabriela Nistor, Deputy CEO, retail banking Banca Transilvania accepta aceasta provocare: „Cred foarte mult in lucrurile acestea construite pe increderea oamenilor si nu pe a impune ceva, fie si prin lege. Daca are confortul ca va primi banii imediat, clientul va avea confortul de a cumpara in liniste si asta este important.”

Legat de procesul de incredere, Dana Demetrian,Vicepresedinte Executiv Retail si Private Banking BCR a observat ca  romanii folosesc mai mult online-ul pentru a face plati la comercianti decat pentru a face banking si gaseste aceasta situatie ilogica.

„Asadar nu au incredere sa foloseasca banca in sine pe online dar au mai mare incredere sa foloseasca platile. De ce se intampla asta, pentru ca din punctul meu de vedere este ilogic? Parerea mea este ca exista trendul, toata lumea cumpara de pe internet orice, mai putin cont curent sau card. Este o atractie naturala. Cand o sa reusim ca atractia naturala sa se indrepte catre lumea aceasta a platilor, cred ca procentul o sa creasca considerabil.”

Stanciu are o solutie la aceasta stare de fapt si anume, efectuarea de cumparaturi online direct din platforma de internet banking.

„Este vorba de integrarea bancilor direct cu comerciantii astfel incat clientul sa primeasca un raspuns instant prin internet banking. La internet banking el face un ordin de plata iar comerciantul sau beneficiarul acelei plati ii spune „va contactam noi in momentul in care primim ok-ul de la contabilitate”. Va dati seama ce monstru de proces este in spate? Banii se transfera, trebuie sa-i primeasca, sa-i vada pe extras, sa fie procesati in cont, sa-i vada cineva, sa fie transmis mesajul mai departe in companie … Dureaza cel putin 2 zile. In Polonia, unde bancile sunt integrate cu comerciantii prin procesatori, internet banking-ul reprezinta pe ecommerce 40%. Este metoda preferata de plata de catre populatie, este peste card care detine undeva la 15%.”

Comentarii (1)
  1. zzzzzzz spune:

    Nu prea am incredere in Banca Transilvania.Am cumparat anul trecut de Black Friday si banii pentru produs undeva la 100-150RON au fost retrasi dupa 6 luni undeva in mai 2015.Daca inchideam contul ma trezeam cu o datorie la Banca Transilvania.BT mai are mult de invatat despre online banking.Ma refer la aplicatiile lor de mobile care sunt sub orice critica pentru standardele din 2015 fara material design,plin de bug-uri care nu au fost rezolvate de ani… si tot asa mai departe.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?