Avanticart raporteaza o creștere cu peste 40% a vânzărilor din 2020, generate de cele 50 de magazine din portofoliu, față de 2019. Numărul comenzilor a „sărit” și el cu 45%, la 938.000.
Din totalul vânzărilor de 241,35 mil. Lei, 68% au fost generate de doar zece magazine din portofoliu.
Pandemia de COVID-19 a dat un impuls plăților cu cardul. Față de 2019 s-a văzut o creștere cu 84.66%.
„Creșterea este mare dacă o comparăm cu cele 25,42 de procente pe care 2019 le-au adus în plus față de 2018. Însă dacă facem un zoom-out, doar 21,68% din totalul comenzilor au fost achitate cu cardul,” spune compania.
Interesantă este și statistica vânzărilor pe zile și ore. Trend-ul din 2019 „se confirmă” în mare parte și în 2020 – zilele de lucru ating cote mai ridicate decât weekend-urile, cu vârful înregistrat în zilele de luni – 15,98% din totalul vânzărilor. Miercuri și marți urmează în clasament cu 15,77% respectiv 15,67%.
Pe ceas, 11:00 – 11:59 este ora la care românii comandă cel mai mult online, 7,55% din comenzi fiind date înainte de prânz. De la miezul nopții până la ora 07:00 se fac mult mai puține achiziții, pragul inferior fiind atins la ora 05:00, când se înregistrează doar 0,48% din comenzi.
În topul pe comenzi al orașelor, București se clasează detașat pe primul loc, urmat de Cluj-Napoca. Față de 2019, Constanța și Iașiul au urcat câte un loc în „clasament” depășind Timișoara.
Magazinele de pe platforma Avanticart au livrat în străinătate doar 2,24% din comenzi.
Momentul declanșării lockdown-ului se vede foarte bine în graficul vânzărilor defalcate pe luni. Ianuarie, februarie și martie au procente mult mai mici față de statisticile similare din 2019 – semn că o marte parte a creșterilor s-au întâmplat începând cu aprilie.
„Însă nu totul e roz în online. Chiar dacă majoritatea magazinelor au crescut, am avut și magazine cu scăderi destul de mari – scăderi generate de pandemie,” mai precizeaza compania.
AVANTICART – VANZARI 2020
L-am intrebat pe Bogdan Șaitiș, Development Manager Avanticart despre clientela platformei. Va prezentam in continuare detaliile oferite.
„In principal noi lucram cu magazine mari, care au nevoi complexe de ecommerce. Avem magazine care vand peste 1 milion de euro / luna si folosesc integral sistemul nostru, de la platforma de ecommerce, la ERP, WMS, B2B, RMA si alte acronime simpatice. 🙂 Iar la business-urile care au proprile solutii de ERP si WMS, le integram cu sistemul nostru.”
„Ca domenii acoperim o paleta destul de larga, de la fashion, la baby, produse bio, obiecte sanitare, flori si chiar o farmacie. Nu avem restrictii in functie de domeniu. Dar magazinele care vin la noi trebuie sa aiba un volum consistent de vanzari. Altfel noi nu avem ce automatiza, iar ei nu o sa-si permita serviciile noastre.”
„Avem in jur de 50 de magazine online, atat B2C cat si B2B (sau o combinatie). Majoritatea sunt din Romania, iar ce magazine avem in afara au administratori romani.”
Interesant a fost si raspunsul legat cum se va dezvolta platforma in continuare.
„Avand in vedere ca noi ne ocupam de tot ce tine de partea tehnica a magazinelor online de pe platforma noastra (inclusiv hosting) si le oferim tot suportul de care au nevoie pentru a creste, putem lucra cu un numar limitat de clienti. De exemplu, anul acesta putem migra maxim 3-4 magazine noi pe platforma noastra. Dar magazinele cu care lucram fie au un volum mare de comenzi, fie au potential.
In momentul de fata, in tara, cererea este mai mare decat putem duce. Cum lucram cu un numar limitat de magazine noi / an, am luat decizia sa ne focalizam pe magazinele din tara noastra si in afara sa vindem module din platforma sub forma de plugin-uri.”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: