[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Desi Raiffeisen Bank spune ca „procesul de digitalizare continua intr-un ritm sustinut”, doar 4 din 10 clienti ai bancii sunt activi digital (+38% fata de 2020)

4 martie 2022

In luna septembrie 2021, portofoliul de clienti digitali activi persoane fizice al bancii a depasit cifra de 1.000.000 (dintr-un total de peste 2,2 mil.) iar in decembrie 2021 numarul de utilizatori activi a crescut cu 38% fata de sfarsitul anului precedent, potrivit unui comunicat Raiffeisen Bank Romania.

Aplicatia Smart Mobile pentru clientii PF a primit noi functionalitati: deschidere de cont curent pentru clienti noi, operatiuni de blocare a cardurilor cu reemiterea lor, recuperarea codului de utilizator, vizualizarea codului PIN al cardurilor, actualizarea unor date personale. Clientii au posibilitatea, de asemenea, de a obtine un credit de nevoi personale, Flexicredit, 100% online, in doar cateva minute, dar si sa subscrie direct in aplicatie, la unitatile emise de fondurile de investitii administrate de Raiffeisen Asset Management.

De asemenea, Raiffeisen Bank a lansat in 2021 noi servicii de internet si mobile banking pentru IMM-uri. Principalele beneficii ale acestor servicii sunt autentificarea si autorizarea platilor prin intermediul aplicatiei SmartToken, transmiterea extraselor de cont cu un singur click, formular unic de plata, aplicatii online si mobile similare, programare plati si sabloane de plata etc.

O alta componenta importanta este cea de asigurari. Alaturi de partenerul UNIQA, banca ofera acum posibilitatea achizitionarii de asigurari online, direct de pe site-ul bancii www.raiffeisen.ro/asigurari-online/.

Raiffeisen Bank continua sa fie unul dintre liderii pietei cardurilor de credit din Romania, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Cu peste 2 milioane de carduri de debit active, numarul tranzactiilor e-commerce efectuate de persoane fizice prin intermediul acestora a crescut cu 60% in 2021, fata de 2020.

Rezultate financiare

Raiffeisen Bank a incheiat anul 2021 cu un profit net de 788 milioane de lei (160 milioane euro), cu 22% peste nivelul inregistrat in anul 2020, de 644 milioane de lei. Astfel, profitul Raiffeisen Bank revine pe o panta ascendenta, dupa ce in 2020 a fost afectat de pandemia COVID-19, inregistrand o scadere cu 17% fata de anul 2019.

Venitul total al bancii a inregistrat o crestere de 3% in 2021 fata de 2020, atingand nivelul de 2,67 miliarde de lei. 

„Portofoliul de credite nete al bancii a crescut in 2021 cu 14%, avem un raport credite/depozite de 65% si o rentabilitate a capitalului (RoE) de 15%. Acestea sunt rezultate foarte bune si sunt mandru de echipa noastra. Am depasit cu bine o perioada de doi ani intr-o conjunctura absolut noua in lume, pandemia COVID-19. Din pacate, acum avem in fata o alta situatie si mai imprevizibila, conflictul din Ucraina,” a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

____________

Raiffeisen Bank are peste 2,25 milioane de clienti, persoane fizice si juridice. Banca are peste 4.600 de angajati, 300 de agentii in toata tara, 1.100 de ATM-uri din care 455 de masini multifunctionale (MFM-uri) si o retea de peste 25.800 de POS-uri.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?