Venitul net bancar a inregistrat o scadere de 5,0% fata de semestrul I 2014, ajungand la 1.226 milioane RON. Anularea sau reducerea unor comisioane pe segmentul retail precum si veniturile mai mici din angajamentele extrabilantiere ale Bancii s-au tradus printr-un declin de 3,4% al veniturilor din comisioane, potrivit comunicatului BRD.
Cu toate acestea, Grupul BRD a raportat ca a inregistrat venituri mai mari din servicii de banca la distanta (internet si telefon mobil). Din cei 2,1 milioane de clienti ai BRD, 583.385 sunt abonati ai serviciului MyBRD Net, iar numarul de clienti MyBRD Mobile este de 117.340.
Pe primele 6 luni, comparativ cu aceeasi perioada din 2014, BRD a raportat o crestere a creditelor nete acordate cu 2,6% pentru populatie si 6,6% pentru mari clienți corporativi. Depozitele Grupului BRD au crescut cu 9,5% fata de 30 iunie 2014 iar rata creditelor neperformante (NPL) la nivelul bancii s-a redus de la 23,4% la 30 iunie 2014 la 18,8% la 30 iunie 2015, ca urmare a operatiunilor de stergere si de vanzare de creante neperformante.
“Rezultatele robuste inregistrate in primul semestru din 2015 constituie rasplata politicii active de gestionare a riscurilor si a eforturilor de reducere a costurilor, si ofera inca o data dovada soliditatii modelului de banca universala implementat de Grupul BRD. Totodata, activitatea de creditare incepe sa dea semne pozitive, avand in vedere imbunatatirea sustinuta a volumului de credite nou-acordate persoanelor fizice si marilor clienți corporativi, si cresterea fata de trimestrul anterior a veniturilor bancare din activitatea de baza”, a declarat Philippe Lhotte, CEO al BRD.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: