Desi acum exista o reticenta fata de comertul fizic, retailerii online vor depune mari eforturi sa-si mentina clientii, dupa deschiderea mall-urilor

12 iunie 2020

Un studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox şi compania de cercetare MKOR Consulting. a arătat că, în prezent, există o reticenţă faţă de comerţul fizic, fapt ce conduce către concluzia că numărul de vizitatori ai centrelor comerciale va scădea, dar este de aşteptat „o creştere a numărului de produse şi implicit a bonului mediu de consum la fiecare vizită de cumpărături”.

Deşi românii sunt mari consumatori de centre comerciale, 30% dintre respondenţi declarând că obişnuiau să meargă cel puţin o dată pe săptămână la mall pentru a lua masa, în timp ce 18% vizitau mall-urile cel puţin o dată pe săptămână pentru cumpărături de articole vestimentare, comportamentul lor se va schimba cel puţin pe termen scurt, atât pe fondul tendinţei de a evita spaţiile aglomerate, cât şi ca urmare a constrângerilor de natură economică, mai spun realizatorii studiului, preluat de Agerpres.

În plus, perioada de izolare a crescut ponderea consumatorilor familiarizaţi cu comerţul online, iar retailerii din această categorie vor căuta să îşi menţină clienţii şi cota de piaţă.

Bogdan Marcu, Partner, Retail Agency, Cushman & Wakefield Echinox crede că „în ciuda faptului că multe din cumpărături în această perioadă s-au concentrat în mediul online, (…) oamenii vor îmbrăţişa redeschiderea centrelor comerciale atât pentru experienţa de shopping, cât şi pentru numeroasele activităţi sociale pe care centrele comerciale le oferă, lucruri ce greu pot fi redate pe monitorul unui device, indiferent de diagonala acestuia”.

Sondajul a fost realizat în perioada 14 – 18 mai, pe un număr de 600 de respondenţi din toate judeţele ţării, cele mai multe răspunsuri provenind de la persoane din Bucureşti – Ilfov (45%), Prahova (7%), Constanţa (4%), Cluj, Iaşi, Timiş, Braşov şi Galaţi (câte 3%).

Din 15 iunie a fost anunţată redeschiderea magazinelor din mall-urile de peste 15.000 de metri pătraţi, activitatea restaurantelor şi a locurilor de joacă urmând a fi în continuare restricţionată.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Gabriela Nistor – director general adjunct BT

Tendinţele pe care le-am remarcat înainte de începerea pandemiei s-au accelerat pe perioada stării de urgenţă. Am văzut acest lucru ca o oportunitate, un tipping point pentru bancă. Post-pandemie nu avem cum sa ne întoarcem la comportamentul financiar pe care îl aveam până în februarie a.c. Relaţia românilor cu online-ul s-a schimbat. In plus, cardul fizic se va dematerializa. Vom asista la o scădere a cererii pentru cardurile fizice, respectiv la o creştere a preferinţei pentru componenta digitală a acestora.”

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale in 2020?